افشای مذاکرات مخفی چندین ساله امریکا و کوریای شمالی

© AP Photo / Evan Vucciافشای مذاکرات مخفی چندین ساله امریکا و کوریای شمالی
افشای مذاکرات  مخفی چندین ساله امریکا و کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمندان سازمان اطلاعاتی ایالات متحده امریکا در طی سال های متمادی با همکاران خود از کوریای شمالی مذاکرات مخفی را انجام می دادند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Wall Street Journal درطی ده سال گذشته، کارمندان سازمان اطلاعات امریکا به طورمخفیانه با همكاران کوریای شمالی خود ملاقات می کردند. کانال ارتباطات مخفی آنها به آزدای شهروندان بازداشت شده هر دو کشور و برگزاری نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و رهبر کوریای شمالی مساعدت نمود.
به گفته منابع این نشریه، در سال 2012، مایکل مورال مدیر اجرایی سازمان استخباراتی امریکا "سیا" دو بار از پیونگ یانگ دیدن کرد. آوریل هائینس، که در سال های 2013 — 2015معاون مدیر سازمان سیا بود، نیز در یک سفر مخفی از کوریای شمالی دیدن کرد.
لازم به ذکر است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما این مشوره ها به حالت تعلق درآمدند. فقط در جنوری سال 2017 مایک پومپئو، که رئیس سازمان سیاه بود این مذاکرات را دوباره ازسر گرفت.
منبع گفت که جانب امریکا آمریکایی از این مذاکرات مخفی برای بررسی مناسبات با کوریای شمالی و رسیدگی به اوضاع زندانیان استفاده می کرد. طرفین بعدا توجه شان را به سائر مسائل مربوط به حل و فصل بحران کوریای شمالی متمرکز نمودند. این مذاکرات ها به عنوان یک روش برای تأیید آمادگی امریکا در عادی سازی مناسبات در ازای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا انجام شده بود.
نخستین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در تاریخ 12 جون سال 2018 در هتلی در سنگاپور برگزار شد.این دیدار در جایی غیر از خاک امریکا و در کشور سنگاپور انجام شد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیشتر دولت امریکا اعلام کرده بود هرگز کوریای شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала