آتش گرفتن دو کشتی در تنگه کرچ دست کم 14 کشته بر جا گذاشت

© Sputnik / Kerch.FM /  مراجعه به بانک تصاویر آتش گرفتن دو کشتی در تنگه کرچ دست کم 14 کشته بر جا گذاشت
آتش گرفتن دو کشتی در تنگه کرچ دست کم 14 کشته بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وقوع آتش سوزی در دو کشتی در تنگه کرچ که دریای آزوف را از دریای سیاه جدا می کند دست کم 14 کشته برجای گذاشته است. سرنوشت 5 تن دیگر از خدمه کشتی تا هنوز نا معلوم است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی آژانس حمل و نقل دریایی و رودخانه ای فدرال روسیه اعلام کرد که آتش سوزی زمانی روی داد که یکی از دو کشتی در حال انتقال سوخت به کشتی دیگر برخورد کرد.
گفته می شود که هردو کشتی متعلق به تانزانیا هستند.
به گزارش آژانس حمل و نقل دریایی روسیه، کشتی های حامل گاز "کاندی" و مایستر" 32 تن خدمه داشتند که 15 تن آنها در کشتی "مایستر" و 17 تن دیگر شامل خدمه کشتی "کاندی" فعالیت داشتند.  

تا هنوز 12 تن نجات داده شده و 11 جسد یافت شده است. سرنوشت 9 تن دیگر خدمه هر دو کشتی تا هنوز معلوم نیست.
یک کشتی امدادرسان از شبه جزیره کریمه برای کمک به محل حادثه اعزام شده است و توانسته جان 12 نفر را نجات دهد.
حادثه در 20 کیلومتری دماغه تاکیل شبه جزیره کریمه و در آب های بین المللی رخ داده است.

این در حالی است که آژانس دریایی روسیه ساعاتی پیش از آتش گرفتن 2 کشتی هنگام عبور از تنگه کرچ واقع در دریای سیاه خبر داده بود.
در این ارتباط گفته شده کشتی نخست هنگام عبور از تنگه کرچ به دلایل نامعلوم آتش گرفت و این آتش‌سوزی منجر به انفجار کشتی شد و در مرحله بعد انفجار حاصل از این کشتی به آتش گرفتن کشتی مجاور و در حال عبور دیگری از تنگه کرچ منجر شد.
تنگه کرچ شبه جزیره کریمه را از روسیه جدا می‌کند و به دلیل الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 برای مسکو حائز اهمیت راهبردی است.
2ماه پیش نیز عبور چند فروند کشتی اوکراینی از تنگه کرچ با واکنش تند روسیه و توقیف این کشتی‌ها و خدمه آن منجر شد و تنش را در منطقه دریای سیاه افزایش داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала