گسترش بیماری غیرقابل توضیح در امریکا

© Depositphotos.com / Оsons163گسترش بیماری غیرقابل توضیح در امریکا
گسترش بیماری غیرقابل توضیح در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان مراکز کنترول و وقایه از امراض، از گسترش بیماری گاستروشیزس در امریکا خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریهٔ Morbidity and Mortality Weekly Report،  به باور داکتران، دلیل اصلی گسترش بیماری گاستروشیزس که نوعی نارسایی مادرزادی است، استفاده بیش از حد داروهای مسکن بوده می‌تواند. در اکثریت موارد، دلیل پیدایش این بیماری نامعلوم می‌باشد، اما استفاده از داروهای مسکن منجمله اسپیرین، سگرت کشیدن و الکول نوشیدن، از دلایل پیدایش این بیماری بوده می‌توانند.

گسترش بیماری عفونی و غیر قابل درمان در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
گسترش بیماری عفونی و غیر قابل درمان در امریکا

گاستروشیزیس نوعی نارسایی مادرزادی است که طی این نارسایی یک نقص در جدار شکم، در کنارهٔ راست ناف (محل تحلیل رفتن ورید نافی راست) وجود دارد که از آنجا احشاء مستقیماً خارج شده و هیچ گونه پوششی ندارند؛ لذا در داخل رحم قوس‌های روده‌ای خارج شده، در تماس با مایع آمنیوتیک ممکن است دچار صدمه شده و بعد از تولد هم احتمال آسیب این قوس‌ها زیاد است.

دانشمندان امریکایی با استفاده از نتایج بدست آمده ۲۰ تحقیق برای ارزیابی بیماری گاستروشیزیس در جریان سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ و از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، به این نتیجه رسیده اند که در دورهٔ اول (۲۰۰۶ — ۲۰۱۱) میان ۸.۳۴ میلیون کودک نوزاد، ۳۴۸۹ مورد گاستروشیزیس ثبت شده است. در دورهٔ دوم (۲۰۱۱ — ۲۰۱۵) از میان ۹.۳۶ میلیون کودک نوزاد، ۴۱۶۶ مورد این بیماری ثبت شده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که در جریان این مدت (۲۰۰۶ — ۲۰۱۵) وقوع این بیماری ده درصد در میان مادرانی که کمتر از ۲۰ سال سن دارند، افزایش یافته است.

علاوه بر این، وقوع این بیماری در مناطقی دارای سطح بلند استفاده از مواد مخدر می‌باشند، ۱.۶ برابر، در مناطق سطح متوسط استفاده از مواد مخدر، ۱.۴ برابر، می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала