عبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکره نمی کند

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBعبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکرده نمی کند
عبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکرده نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان گفت، که دولت افغانستان با ایالات متحده امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکره نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه دولت افغانستان به خبرنگار اسپوتنیک گفت: دولت افغانستان با ایالات متحده امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید و یا ماندن آنها پس از دستیابی صلح در این کشور مذاکره نمی کند و اگر در افغانستان صلح بیاید، حضور نظامی کشورهای جهان دیگر لازم نیست.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله جهت شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به داووس سویس رسید

عبدالله گفت:- "نخست اینکه، هیچ توافقی درباره ایجاد پایگاه نظامی بین افغانستان و ایالات متحده امریکا وجود ندارد. دوم، درباره حضور نظامی، اگر در کشور ما صلح باشد، پس ما نیاز به حضور نظامی هیچ کشوری نداریم. به همین دلیل من فکر می کنم، که طالبان به فرصت های که پیش آمده بی احترامی می کند و آنها نخست درباره بیرون شدن نیروهای نظامی خارجی و سپس مذاکره سخن می زنند. آنها فکر می کنند که اگر چنین اتفاقی بیفتد، آنها همه جا را خواهند گرفت و این به منافع هیچ کس نیست- نه به منافع آسیای مرکزی، نه ایران، نه افغانستان و نه پاکستان و کشورهای دیگر".

عبدالله عبدالله تأکید کرد، که در حال حاضر با واشنگتن درباره ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در افغانستان یا ادامه حضور ایالات متحده امریکا در کشور پس از دستیابی به صلح هیچ مذاکره ای وجود ندارد.

او همچنین دراین باره توضیح داد، که نخیر: من به عنوان نماینده قدرت سیاسی کشور و به عنوان رئیس قدرت اجرایی کشور، از مذاکرات آگاه نیستم. چه کسی با آنها صحبت کرده است؟

پیش از این The Express Tribune گزارش داده بود، که دیپلمات های امریکایی در مذاکرات با طالبان اصرار دارند، که حضور ایالات متحده در افغانستان را به ویژه در زمینه انتقال پایگاه های نظامی در کشور به طور دایمی برای حفظ ثبات در منطقه ادامه دهند.

یادآوری می کنیم، که داکتر  عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت افغانستان، که برای شرکت در نشست جهانی اقتصاد به شهر داووس سویس رفته بود، پس از ظهر امروز(سه‌شنبه، 2 دلو)، در نشست صلح و آشتی در جهان چند قطبی اشتراک و سخنرانی نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала