دادن سرپناه به معتادان مواد مخدر

© K. Bezhanدادن سرپناه به معتادان مواد مخدر
دادن سرپناه به معتادان مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از جمع آوری 500 معتاد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کودک خبر، داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان، در کمپاین جمع‌آوری این معتادان گفت: زندگی معتادان در خطر است.

کمپ مادر؛ مادری جوان برای فرزندان معتاد - اسپوتنیک افغانستان
کمپ مادر؛ مادری جوان برای فرزندان معتاد

فیروز گفت:- "در پهلوی این ‌که این معتادان در مراکز صحی زیر تداوی قرار می‌گیرند؛ بلکه برای آنان سرپناه نیز داده می‌شود. وزارت صحت عامه در دو ماه گذشته نزدیک به دو هزار معتاد را از گوشه و کنار شهر کابل جمع‌آوری کرده و به مراکز صحی تداوی معتادان برای درمان منتقل کرده است".

وزیر صحت عامه از کشت، قاچاق و دسترسی آسان به مواد مخدر،  فقر و بیکاری به عنوان عوامل اصلی افزایش شمار معتادان در سطح افغانستان یاد کرد و گفت: نهادهای مسئول باید به‌گونه‌ی متحدانه دست به دست هم داده و همکاری برای جلوگیری از افزایش شمار افراد معتاد به مواد مخدر بدهند.
در همین‌حال، حمیدالله نصرت زاده مدیر مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، گفت: در جریان برنامه‌‌ اخیری که از سوی این وزارت در پیوند به دستگیری فروشندگان مواد مخدر راه‌اندازی شده، نزدیک به دوصد تن فروشنده مواد مخدر از ساحات مختلف شهر کابل دستگیر شده‌اند.

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید، که 110 مرکز درمان معتادان مواد مخدر در سراسر کشور کار می کنند، که این مراکز درمانی برای تداوی بانوان و کودکان معتاد نیز است.

یادآوری می کنیم، که بیش از 10 درصد شهروندان افغانستان به مواد مخدر معتاد هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала