کشف شواهد انکار ناپذیر حیات در زیر یخ‌های قطب جنوب

© Fotolia / Anastasiya Maryankovaکشف شواهد انکار ناپذیر حیات در زیر یخ‌های قطب جنوب
کشف شواهد انکار ناپذیر حیات در زیر یخ‌های قطب جنوب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان امریکایی پس از حفاری دریاچه‌ای در قطب جنوب شواهدی باور نکردنی از حیات را در زیر یخ‌های این منطقه پیدا نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه علمی Nature، در تاریخ 10 دسامبر 2018، گروهی از محققان شرکت کننده در پروژه علمی SALSA برای کشفیات جدید، و بررسی ها در دریاچه شگفت انگیز "مرسر" که ممکن است محل حیات جانور های منحصر به فرد بوده و هزاران سال بدون مطالعه باقیمانده؛ راهی قطب جنوب شدند.
تا کنون در کل، حدود 400 دریاچه در قطب جنوب کشف شده اند که فقط سه دریاچه مورد بررسی قرار گرفته اند. دریاچه مرسر چهارمین جایی بود که مردم در آنجا آمدند. برای اولین باردانشمندان روسی از ازاین دریاچه بازدید کردند — آنها در دریاچه وستوک مواد را جمع آوری کردند، اما متاسفانه در آن زمان آنها موفق به دریافت دانش مفیدی در مورد اشکال زنده در قطب جنوب نشدند.  

یافت شدن بقایای موجودات زنده مرموز در قطب جنوب - اسپوتنیک افغانستان
یافت شدن بقایای موجودات زنده مرموز در قطب جنوب

محققان پروژه امریکایی SALSA پس از حفاری دریاچه قدیمی در قطب جنوب شواهد شگفت‌انگیزی از حیات را کشف کردند.
براساس این گزارش، آنها حیوانات میکرسکوپی غیر معمول را پیدا نموده اند که مشابه به خرس آبی می باشد. برعلاوه دانشمندان بافت های گیاهی و چیزی شبیه به قارج ها را نیز پیدا نمودند که زیر میکرسکوپ همانند "کرم های کوچک" به نظر می رسند.
در حال حاضر دانشمندان تلاش دارند تا اطلاعاتی از مواد و نتایج آزمایشات DNA این نمونه‌های کشف‌شده را مورد بررسی قرار دهند.
پیش از این نیز کاوشگران غربی ساکن در قطب جنوب با استفاده از کاوشگر یخ‌های جنوب، به یافته‌های جدیدی در مورد جانداران ساکن در این شرایط سخت زندگی دست یافته‌اند. نوع جدیدی از شقایق دریایی، باعث شده است که این تحقیقات تبدیل به یکی از پررنگ‌ترین جستجو در قطب جنوب شود.
قطب جنوب به‌عنوان یکی از ناشناخته‌ترین نقاط روی زمین برای انسان‌، محل زندگی امنی برای گونه‌های نایابی از جانداران دریایی است، از این گونه‌ها می‌توان به اسفنج‌های دریایی، عنکبوت‌های دریایی، خیارهای دریایی، توتیا و ستاره‌های دریایی اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала