مذاکرات غیر شفاف طالبان با امریکایی‌ها

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمذاکرات غیر شفاف طالبان با امریکایی‌ها
مذاکرات غیر شفاف طالبان با امریکایی‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات طالبان و امریکا در دوحه پایتخت قطر امروز وارد سومین روز شد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، از مذاکرات طالبان و امریکا در دوحه پایتخت قطر که وارد سومین روز شد، گفته می‌شود که تا هنوز هیچ اطلاعاتی از مذاکرات به بیرون درز نکرده و این مذاکرات، پشت درهای بسته صورت گرفته است. کارشناسان بر این باورند که تمام پروسه‌های افغانستان از گذشته، پروسه‌هایی استخباراتی بر اساس داده‌هایی بوده که منافع خود دولت‌ها و کشورهای خارجی را تامین کرده است.
چهارمین دور مذاکرات میان طالبان و امریکایی‌ها از دوشنبه هفته جاری آغاز شده و سه روز می‌شود که آنها پشت درهای بسته با هم مذاکره می‌کنند و تا هنوز هیچ اطلاعاتی از این مذاکرات به بیرون درز نکرده است؛ ولی طالبان می‌گوید که موضوع خروج سربازان امریکایی از افغانستان، از مسایل عمدۀ مورد بررسی است.
جاوید کوهستانی کارشناس مسائل سیاسی و نظامی در گفتگو با این خبرگزاری گفته است، تا زمانی که طالبان مشکل‌شان را به طور اساسی با امریکایی‌ها در مورد حضور نیروهای خارجی در افغانستان، قطع فعالیت‌های محاربوی نیروهای خارجی و سرنوشت آنها حل نکنند، به هیچ وجه با دولت افغانستان مذاکره نمی‌کنند، طالبان در وضعیت موجود که بحث انتخابات ریاست جمهوری در میان بوده، تکت‌های انتخاباتی شکل‌گرفته و نیز دولت افغانستان بخش وسیعی از حامیان خود را از دست داده است مذاکره نخواهد کرد.
او همچنان گفته است که شورای عالی صلح افغانستان همواره از حقیقت‌های جاری در مذاکرات کنار می‌روند و با افکار عمومی نیز بازی می‌کنند.
در حالی که تلاش های سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان در چند ماه گذشته بیشتر شده است، منازعات مسلحانه نیز به شدت ادامه دارد.
پیش از این مقام‌های امریکایی گفته‌اند که اگر طالبان مایل به صلح نباشد، آنها حاضرند به جنگ ادامه بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала