قانون کنگره امریکا برای جلوگیری از خروج ترامپ از ناتو

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر قانون کنگره امریکا برای جلوگیری از خروج ترامپ از ناتو
قانون  کنگره امریکا  برای جلوگیری از خروج ترامپ از ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا طرحی را تصویب کرد تا از خروج احتمالی دولت ترامپ از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک،اعضای مجلس نمایندگان امریکا این طرح را با رای قاطع نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دمکرات تصویب کردند. 357 نماینده کنگره برای حمایت از این لایحه رای دادند، فقط 22 تن با آن مخالفت نمودند.
این طرح که نشان دهنده حمایت کنگره امریکا از ناتو است، مفادی را برای مخالفت با هر تلاشی از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای خروج از این پیمان پیش بینی کرده است.
این طرح همچنین اختصاص هرگونه بودجه‌ای را برای خروج امریکا از ناتو ممنوع می‌کند. 

زمزمه‌ های ترامپ برای خروج از ناتو - اسپوتنیک افغانستان
زمزمه‌ های ترامپ برای خروج از ناتو

تصویب این طرح چند روز پس از آن صورت گرفت که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش داد که ترامپ بار‌ها موضوع خروج از ناتو را مطرح کرده است.
طرح مجلس نمایندگان امریکا در عین حال شامل یک "ماده" است که از اعضای ناتو می‌خواهد به تعهد خود برای پرداخت دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای بودجه این پیمان عمل کنند.
این موضوع که در سال 2014 توسط سران ناتو به تصویب رسید، بار‌ها مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته که از کشور‌های عضو این پیمان خواسته به آن عمل کنند. ترامپ کشور‌های اروپایی را متهم می‌کند که مصارف امنیت خود را به گردن امریکا انداخته اند و از این کشور بهره کشی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала