ارتش روسیه با ربات‌های «اوران-9» مجهز می‌شود

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش روسیه با ربات‌های «اوران-9» مجهز شد
ارتش روسیه با ربات‌های «اوران-9» مجهز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت اسلحه سازی کلاشنیکوف گفته است که ارتش روسیه ربات‌های رزمی پیشرفته «اوران-9» را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر دمیتریف، مدیر عامل شرکت اسلحه سازی کلاشنیکوف می‌گوید که ارتش روسیه با این ربات های‌ پیشرفته «اوران-9» مجهز شد.
به گفته دمیتریف، اولین مجموعه تولیدی از ربات‌ها در حال تکمیل است. وی می‌گوید که این مکانیزم مطابق با نتایج آزمایشات جنگی در سوریه اصلاح خواهد شد.
در تابستان سال 2018 میلادی، وزارت دفاع ملی روسیه اعلام کرده استفاده از ربات «اوران-9» در سوریه، بعضی از کاستی‌ها از جمله ناقص بودن کنترول، تحرک، قدرت آتش، هوش و نظارت داشت.

ربات «اوران-9» یک ربات رزمی مدرن است که فاقد سرنشین بوده و از راه دور کنترول می‌شود. این ربات مسلح روسی در میدان نبرد سوریه نیز وارد کارزار شد و آزمایش‌های میدانی خود را پشت سر گذاشت. ماموریت‌های اصلی این ربات انجام عملیات شناسایی و فراهم آوردن آتش پشتیبانی برای نیروهای خودی در میدان نبرد شهری است.
«اوران-9» برای درگیری با دشمن دارای یک توپ خودکار 30 میلی‌متری مدل شیپونوف ABM M30-M3 و یک تیربار چندمنظوره 7.62 میلی‌متری مدل PKT/PKTM است. این ربات همچنان می‌تواند شش راکت‌ آتش‌زا اشمل و چهار راکت ضدتانک 9M120 آتاکا نیز همراه داشته باشد. این ربات زره‌پوش دارای شنی (زنجیر) است تا حرکت آن در همه سطوح آسان شود. همچنان دارای سیستم‌های اپتیکی برای شناسایی و زیر نظر گرفتن دشمن و البته نیروهای خودی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала