اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از تصمیم همتای امریکایی خود در مورد به رسمیت شناختن حوان گوآیدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در یک نشست مطبوعاتی در انقره در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در خصوص به رسمیت شناختن حوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیونونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور گفت که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت.

اردوغان: «من ۴۰ سال در سیاست هستم و همیشه به انتخاب مردم احترام قائل بودم. اگر احترام به اراده مردم وجود نداشته باشد، پس این دموکراسی نیست بلکه اقتدارگرایی است. مادورو به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. بنابراین تصمیم ترامپ من را، شخصی را که به دموکراسی اعتقاد دارد، شوکه کرده است. هنگام بازگشت از مسکو من به مادورو تصمیم گرفتم و گفتم "استوار باش: کسانیکه به خاطر دموکراسی مبارزه میکنند و به انتخاب مردم احترام میگذارند باید با هم همکاری کنند.»

رئیس جمهور اردوغان ضمن یادآوری از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه گفت: «هرچند در آن زمان با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آشنا نبودم، اما وی از جمله اولین کسانی بود که در آن شرایط سخت با وی تماس گرفته بود. من این را هرگز فراموش نخواهم کرد.»

یادآوری میکنیم، پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که حوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس جمهور این کشور را به عنوان «رئیس جمهور موقت» کشور، به رسمیت میشناسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала