تورسن: بالای کاندیدان دیگر جمپ هم نمی‌گیرم

© Photo / حامیان محمد حکیم تورسن کاندیدای ریاست جمهوریحکیم تورسن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
حکیم تورسن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای تورسن می‌گوید که اشرف غنی، عبدالرشید دوستم، محمد محقق و صلاح‌الدین ربانی می‌خواستند تا معاونین وی باشند.

به گزارش اسپوتنیک، حکیم تورسن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مشرانو جرگه با ذکر اینکه وی هیچ رقیبی در انتخابات آینده ریاست جمهوری ندارد، می‌گوید: "نه رقیبی دارم و نه هم به اصطلاح عامیانهٔ یکتعداد جوانان، تا اکنون که ده — دوازده یا سیزده کاندید است، بالای اینها جمپ هم نمی‌گیرم".

وی همچنان گفته است که در صورتی که رئیس جمهور شود، رئیس جمهور غنی و رئیس اجراییه داکتر عبدالله را به عنوان "شاگرد چاینکی‌پز" هم نخواهد گرفت.

آقای تورسن در جواب به اینکه آیا تا کنون از میان نامزدان دیگر تقاضایی مبنی بر معاون شدن وجود داشته است یا خیر، گفت: "بلی آه، چرا نی. اول آقای غنی مراجعه کردند که مرا به صفت معاون اولت بگیر، آقای جنرال دوستم مراجعه کردند که مرا به صفت معاون دوم بگیر، آقای محقق مراجعه کردند که به صفت معاون دوم بگیر، آقای ربانی و من از طریق رسانه‌ها می‌گویم که از لحاظ سیاسی بزرگترین دستاورد بود برای من که رئيس جمهور برحال افغانستان معاون اولم باشد، معاون اول برحال رئیس جمهور افغانستان معاون دوم".

حکیم تورسن، دومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که در روز ثبت‌نام خویش به عنوان نامزد در کمیسیون انتخابات گفته بود اگر کمیسیون مستقل انتخابات شفافیت و عدالت را رعایت کند، وی پیروز انتخابات خواهد بود و دیگر نامزدان به ویژه رییس‌جمهور غنی فرصتی برای پیروزشدن نخواهند داشت: "شناختی‌که من از مردم افغانستان دارم…. آقای غنی هم نمی‌توانند با من رقابت بکنند".

آقای تورسن به دلیل اظهارات جالب و غیرمعمولش در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شهرت پیدا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала