لاوروف: مردم ونزوئلا حق انتخاب سرنوشت خود را دارند

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج شنبه اظهار داشت، که مسکو خواستار خودداری از هرگونه برنامه دخالت نظامی در ونزوئلا است.

لاوروف در پایان نشست خود با عبدالقادر مساهل همتای الجزایری خود گفت:" سیگنال های که از برخی کشورها، مبنی بر احتمال دخالت نظامی از خارج (در امور ونزوئلا)، به گوش می رسد، بسیار نگران کننده است. ما از همگان می خواهیم که جداً از این چنین اقدام پرهیز کنند."

تیلرسون: امریکا در حال بررسی تحریم نفتی ونزویلا است - اسپوتنیک افغانستان
تیلرسون: امریکا در حال بررسی تحریم نفتی ونزویلا است

او با اشاره به دخالت ها در وضعیت ونزوئلا گفت:"به نظر من، این نمونه قبیح ترین دخالت در امور داخلی کشور مستقل است. همانطور که می دانید بارها، از جمله با سوء قصد به جان مادورو، در پی کنار زدن ایشان از قدرت بودند."
لاوروف افزود، روسیه از اپوزوسیون در ونزوئلا می خواهد که ابزار این بازی بسیار کثیف بیگانگان نشوند. وی در این راستا گفت:" ما از مخالفان ونزوئلا، از اپوزیسیونی تقاضا می نمایم و امیدوارم منافع ملی کشور خود را در جایگاه نخست قرار دهند، ما از آنها می خواهیم ، که مهره های بازی جنایتکارانه و بسیار کثیف بیگانگان نباشند."
لاوروف در ادامه گفت:" روسیه آماده است به طور مشترک با دولت های مسئول دیگر در زمینه فراهم کردن شرایطی که امکان آغاز مذاکرات در ونزوئلا را در راستای هدایت منافع ملی کشورشان، همکاری کند."

Президент Венесуэлы Николас Мадуро - اسپوتنیک افغانستان
ملاقات روئسای جمهور امریکا, ونزویلا و کیوبا

لاوروف در مورد به رسمیت شناختن "رئیس جمهور موقت" در ونزوئلا توسط امریکا و برخی کشورها اعلام کرد، گفت که آنها در وضعیت به وجود آمده، دست دارند.
لاوروف ادامه داده گفت:" این که آمریکا و تعدادی از کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای منطقه، که بلافاصله رئیس جمهور موقت که خودش اعلام رئیس جمهوری کرده بود، را به رسمیت شناختند، تنها بیان گر این است،که آنها به طور مستقیم دست در به وجود آمدن قدرت دو گانه، که باعث هرج و مرج و بی ثباتی بسیار جدی در وضعیت سیاسی داخلی شده، دست داشته اند.
لاوروف افزود:" بار دیگر ما اطمینان پیدا می کنیم، که چطور آمریکا متوهمانه، بدون هیچ استناد و استدلالی از دخالت دیگران در انتخاباتشان (آمریکا) ابراز نگرانی می کنند، خود آنها بار دیگر در ماه های اخیر، که بار اول آنها هم نیست، فقط در ونزوئلا بسیار قبیحانه انجام شد، سعی می کنند به عنوان تعیین کننده سرنوشت ملت های دیگر عمل کنند، اما در واقع در امور داخلی آنها دخالت می کنند."
سرگئی لاوروف تاکید کرد:" جامعه بین المللی باید به ایجاد شرایطی برای گفتگوی ملی و عمومی است، که هرکسی در آن حق داشته باشد نظراتش را بیان کند، اما این نباید با خشونت و یا دعوت به سرنگونی دولت قانونی همراه باشد."سرنگونی خشونت آمیز دولت های مشروع حمایت می کند.
وی همچنین خواستار احترام به حقوق مردم ونزوئلا برای تعیین سرنوشت کشورشان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала