علت اصلی پیدایش زندگانی در زمین معلوم شد

© Depositphotos.com / Innovariعلت اصلی پیدایش زندگانی در زمین معلوم شد
علت اصلی پیدایش زندگانی در زمین معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زندگی بر روی زمین به علت برخورد سیاره با یک جرم آسمانی بزرگ دیگر به‌وجود آمده است، که در نتیجه برخورد آن ماه تشکیل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از!EurekAlert، دانشمندان دانشگاه رایس امریکا، می‌گویند که زندگی بر روی زمین به علت برخورد سیاره با یک جرم آسمانی بزرگ دیگر به‌وجود آمده است که در نتیجه آن ماه تشکیل شد.
محققان آزمایشات را انجام دادند که در نتیجه آن فرضیه تایید شد، که بر اساس آن (هسته آن جرم آسمانی که با زمین برخورد کرده است) دارای سولفور غنی است. به همین خاطر جرم آسمانی کربن و نیتروجن را از داخل به بیرون به لایه‌های بیرونی خود پرتاب کرد. زیرا در هسته این جرم‌ آسمانی عناصر ذوب شده و سولفور (گوگرد) وجود دارد که باعث می‌شود این دو ماده انحلال‌پذیر نشوند. در نتیجه در لایحه بیرون (پوسته‌ای زمین) سیاره دیگر نسبت به زمین کربن و نیتروجن بیشتر دیده می‌شود.
در نتایج مدل سازی کمپیوتری این محققان حدود یک میلیارد راه مختلف را در زمینه مطالعه این موضوع مورد توجه قرار دادند. که در نتیجه آزمایشات دریافتند، مقدار کربن و نیتروجین و عناصر دیگر که در پوسته‌ای زمین دیده می‌شود نشان می‌دهد که در واقعیت یک فاجعه در زمین به بار آمده است. در نتیجه این برخورد ماه شکل گرفته است.
آزمایشات نشان می‌دهد که 4.4 میلیارد سال پیش، زمین با یک جرم آسمانی دیگر به اندازه مریخ برخورد کرد که هسته آن جرم آسمانی دارای سولفور غنی بوده است. به گفته دانشمندان، اگر این برخورد اتقاق نمی‌افتاد. برای هستی بیوسفر مواد کیمیاوی به اندازه کافی در زمین وجود نمی‌داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала