پمپئو: دیپلمات ‌های ما را از ونزوئلا خارج نمی‌کنیم

© AP Photo / Andrew Caballero-Reynoldsپمپئو: دیپلمات ‌های ما را از ونزوئلا خارج نمی‌کنیم
پمپئو: دیپلمات ‌های ما را از ونزوئلا خارج نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا می‌گوید که رئیس‌جمهور مادورو، مشروعیت قانونی ندارد که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گوید.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، می‌گوید که نیکلاس مادورو، مشروعیت قانونی ندارد که از قطع روابط دیپلماتیک با واشتنگتن سخن گوید. امریکا روابط دیپلماتیک خود را با ونزوئلا از طریق خوان گوایدو (خود را رئیس‌جمهور موقت می‌خواند) برقرار کند.
پمپئو گفت: "ایالات متحده امریکا روابط دیپماتیک خود را با ونزوئلا قرار حفظ می‌کند و روابط مان با کاراکاس از طریق خوان گوایدو، رئیس‌ پارلمان که خود را (رئیس‌جمهور موقت) نامیده است. باقی خواهد ماند. دولت مادورو را امریکا به رسمیت‌ نمی‌شناسد، زیر رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو مشروعیت قانونی ندارد که روابط دیپماتیک میان دو کشور را قطع کند و اعلام قطح روابط کند".

رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلوماتیک کشورش با امریکا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلوماتیک کشورش با امریکا را اعلام کرد

وی در ادامه هشدار داد امریکا در صورتی که امنیت و سلامت ماموریت دیپلماتیک و نیروهای وابسته به سفارت این کشور در کاراکاس به خطر افتد، اقدام لازم را برای پاسخگویی انجام خواهد داد.
گفتنی است که ونزوئلا از صبح چهارشنبه، صحنه تحولات سیاسی و اعتراضات ضددولتی بوده است.
روز چهارشنبه دقایقی پس از آنکه رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور این کشور خواند؛ امریکا اعلام کرد که وی را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.
دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور امریکا نیز در پی به رسمیت شناختن رئیس پارلمان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی خواست کناره گیری کند.
وی همچنین دولت ونزوئلا را تهدید کرد در صورتی که از این کار سر باز بزند، امریکا همه گزینه ها را روی میز دارد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا نیز خواستار کناره گیری مادورو از ریاست‌جمهوری ونزوئلا و کمک ارتش این کشور به تلاش هایی شد که به ادعای وی برای بازسازی دموکراسی در حال انجام است.
در همین حال، ساعاتی پس از به رسمیت شناخته شدن خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور از سوی واشنگتن، دولت مادورو اعلام کرد تمامی دیپلمات های امریکایی 72 ساعت وقت دارند که از کاراکاس خارج شوند.
وی این سخنان را در جمع شمار زیادی از هواداران خود در پایتخت ونزوئلا ایراد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала