هزینه نگهداری زرادخانه های هسته ای امریکا در 10 سال آینده

© AP Photo / Lee Jin-manهزینه نگهداری زرادخانه های هسته ای امریکا در 10 سال آینده
هزینه نگهداری زرادخانه های هسته ای امریکا در 10 سال آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش بودجه کنگره ایالات متحده امریکا، نگهداری و نوسازی زرادخانه های هسته ای این کشور را در 10 سال آینده 494 میلیارد دالر برآورد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در مدارک که در ویب سایت مدارک امریکا منتشر شده، آمده است:- "اگر برنامه های نگهداری و نوسازی زرادخانه های هسته ای… از سال 2019 تا 2028 اجرا شود، هزینه های آن بالغ بر 494 میلیارد دالر می شود که به طور میانگین کمتر از 50 میلیارد دالر در سال است".

ترامپ: امریکا به مدرنیزه شدن زرادخانه هسته ای نیاز دارد نه به افزایش آن - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا به مدرنیزه شدن زرادخانه هسته ای نیاز دارد نه به افزایش آن

این گزارش بر اساس درخواست های بودجه وزارت دفاع و وزارت انرژی برای سال مالی 2019 است و به عنوان یادداشت سازندگان آن تنها یک پیش بینی است. آخرین بار یک سند مشابه در فیبروری 2017 منتشر شد: همانطور که تدوین کنندگان آن را یادآوری می کنند، هزینه آن افزایش 23 درصدی داشته است که به 94 میلیارد دالر می رسد و این به دلیل زمان بندی محاسبات و برنامه های جدید مدرنیزه کردن و برنامه های مشخص تر سیستم های فرماندهی و کنترل هسته ای بود.

براساس متن این گزارش، "تمام نیروهای اتمی که در حال حاضر در دسترس هستند، به پایان عمر مفید خود می رسند". در همین حال نویسندگان این گزارش یادآوری می کنند از ، "زیردریایی های هسته ای پرتاب کننده راکت های بالستیک، راکت های بین قاره ای زمینی، بمب افکن های دوربرد حمل هواپیما های کوتاه پرواز تاکتیکی و کلاهک های هسته ای که تمام این سیستم ها را تحویل می دهند".

این گزارش می گوید: "اگر ایالات متحده قصد دارد تا از این قابلیت ها استفاده کند، در دو دهه آینده همه این اجزاء زرادخانه هسته ای باید با استفاده از سیستم های جدید جایگزین شوند."

از مجموع 494 میلیارد دالر، 234 میلیارد دالر برای سیستم های تحویل جنگ افزارهای هسته ای راهبردی صرف خواهد شد، 106 میلیارد برای کار آزمایشگاه های مربوط به انرژی و تاسیسات تولیدی لازم است که اتم های مورد استفاده در جنگ افزارها را مطالعه می کنند. همچنین 77 میلیارد هزینه ارتقاء فرماندهی، سیستم های هشدار دهنده و سیستم های ارتباطی وزارت دفاع، 15 میلیارد دیگر برای سیستم های تحویل تاکتیکی و جنگ افزار های هسته ای تاکتیکی مورد نیاز خواهد بود. 62 میلیارد دالر متعهد به توجه به میانگین تورم در دوره 10 ساله است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала