اشرف غنی: از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون 45000 هزار نیروی امنیتی جان باخته اند

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی: از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون 45000 هزار نیروی امنیتی جان باخته اند
اشرف غنی: از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون 45000 هزار نیروی امنیتی جان باخته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست اقتصادی داووس گفت، که از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون 45000 هزار نیروی امنیتی جان باخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سویس اعتراف می کند، که نیروهای امنیتی کشور در چند سال پسین تلفات کم پیشنه داشته اند. چنانکه در تناسب با تلفات نیروهای خارجی قابل مقایسه نیست.

دیدار رئیس‌جمهور غنی با وزیر دفاع آلمان در داووس - اسپوتنیک افغانستان
دیدار رئیس‌جمهور غنی با وزیر دفاع آلمان در داووس

به باور غنی، بار جنگ کنونی در برابر هراس افگنی را نیروهای امنیتی افغانستان به دوش می‌کشند.

غنی درین باره گفته است:- "از زمان که من رئیس جمهور شده ام 45000 پرسونل نیروی امنیتی افغانستان قربانی هایی جنگ را پرداخته اند در صورتی‌که آمار قربانیان عساکر بین المللی کمتر از 70 نفر بوده است، بناءٌ این نشان می‌دهد که جنگ واقعی را کی انجام می‌دهد".

با این حال رئیس جمهور افغانستان همچنان درین نسشت گفته است، طالبان با بزرگترین سازمان‌های مافیایی و جنایتکاران روی زمین در پیوند اند.

از سوی هم، آقای غنی خاک پاکستان را پناه گاه اصلی گروه‌های هراس افگن و طالبان می‌داند، که با بزرگترین سازمان های جنایت کار در تبانی اند. و این کار سبب شده است گروه‌های دیگر هراس افگن نیز زیر چتر حمایتی طالبان در افغانستان کار کنند.

رئیس جمهور افغانستان درین باره چنین اظهار داشته است:- "آنها با گروه‌های مشهور هراس افگن در پیوند اند،آنها با بزرگترین گروه های مافیایی روی زمین پیوند دارند، آنها یک پیوند عمیق با حکومت پاکستان دارند که برای شان پناه گاه، منابع، حمایت و دیگر چیزها فراهم می کند".

درهمین حال رئیس جمهور افغانستان، بیرون شدن سربازان امریکایی از افغانستان را حق این کشور می‌داند و می‌گوید، که این روند باید به درستی انجام شود.

وی همچنان تاکید می‌ورزد، که امریکا بناء به دلایلی به این کشور آمده است و ماموریت اصلی این کشور دفاع از افغانستان نیست.

غنی همچنان گفته است:- "حضور امریکا در افغانستان برای این کشور نیست، آنها برای امنیت کشور خود شان می‌رزمند، دلایل بنیادی وجود دارد که امریکا را به آنجا کشانده است".

این سخنان را رئیس جمهور افغانستان در حالی بیان می‌کند، که شمار حمله‌های هوایی نیروهای ماموریت پشتیبانی قاطع و نیروهای امنیتی کشور بر پناه گاه‌های طالبان به تازگی‌ها شدت یافته است. بر بنیاد آمارهای سازمان ملل متحد شمار تلفات غیر نظامیان نیز در سال گذشته میلای افزایش بی پیشینه نسبت به چند سال اخیر در کشور داشته است.

یادآوری می کنیم، که حکومت وحدت ملی طی یک توافق دو طرفه بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله نزدیک به چهار و نیم سال پیش با میان جگری جان کری وزیر آن زمان امریکا به وجود آمد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала