تحویل بسته یک میلیارد دالری عربستان به پاکستان

CC0 / / تحویل بسته یک میلیارد دالری عربستان به پاکستان
تحویل بسته یک میلیارد دالری عربستان به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسلام آباد یک میلیارد دالر دیگر از سومین مرحله کمک سه میلیارد دالری عربستان سعودی برای بهبود وضع اقتصادی پاکستان را دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از جیو تی وی، بانک مرکزی پاکستان با اعلام وصول بخش سوم از کمک عربستان گفت: یک میلیارد دالر دیگر نیز توسط دولت سعودی انتقال داده شده است.

بندر گوادر پاکستان از طریق افغانستان به روسیه متصل می شود - اسپوتنیک افغانستان
بندر گوادر پاکستان از طریق افغانستان به روسیه متصل می شود

به این ترتیب سومین بخش از کمک 3 میلیارد دالری عربستان که قرار بود در سه قسط جداگانه به دولت پاکستان تحویل داده شود وصول شد.

سخنگوی بانک مرکزی پاکستان در این خصوص اظهار داشت: با دریافت این مبلغ از سوی عربستان ذخایر ارزی پاکستان تا 15 میلیارد دالر افزایش پیدا کرده است.

این در حالیست، که روز گذشته امارات نیز از 3 میلیارد دالری که به پاکستان وعده داده بود یک میلیارد دالر آن را پرداخت کرد.

دولت سعودی در تلاش است بیش از 12 میلیارد دالر در خاک پاکستان سرمایه گذاری کند و به این ترتیب جای پای خود را در این کشور محکم‌تر کند.

پس از روی کارآمدن عمران خان زخم کهنه ای که دولت‌های حزب نواز و حزب مردم آن را مخفی کرده بودند سر باز کرد و مشخص شد که پاکستان با کسری بودجه فاجعه باری مواجه است.

حزب حاکم پاکستان طی 5 ماهی که از آغاز کارش می‌گذرد تلاش کرده این کسری بودجه را با تکیه به کشورهای همسایه از جمله چین و کشورهای عربی حل کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند: اخذ این کمک‌ها از دولت‌های عربی می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای مردم پاکستان در بر داشته باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала