جان باختن 18 عضو یک خانواده در هلمند

جان باختن 18 عضو یک خانواده در هلمند
جان باختن 18 عضو یک خانواده در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه یک حمله هوایی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند 18 عضو یک خانواده جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، نظامیان افغانستان به همکاری نیروهای خارجی از چند روز پیش عملیاتی را بر ضد مخالفان مسلح دولت در بخش‌های از ولایت هلمند راه اندازی کرده اند که در اداره این گروه‌های مسلح قرار دارند.

هلمند - اسپوتنیک افغانستان
حمله طالبان به یک محفل عروسی در هلمند

اما باشندگان ولسوالی سنگین می‌گویند، که در یک حمله هوایی این نیروها به روز پنجشنبه، 18 عضو یک خانواده به شمول کودکان و بانوان جان باخته و 4 تن دیگر شان زخمی شده اند.

آنان همچنان گفته اند، که زخمیان این رویداد به درمانگاه ایمرجنسی در شهر لشکرگاه منتقل گردیده اند.

با این حال، خانواده های قربانیان می‌گویند، که این حمله در منطقه ساروان قلعه در بازار ولسوالی سنگین هنگامی صورت گرفت که نظامیان خارجی در حال گشت زنی بودند و از هوا خانه‌های مردم مورد هدف قرار گرفت.

این باشندگان تاکید دارند، که اگر دولت نمی‌تواند این ولسوالی را از طالبان پس بگیرد نباید به زندگی مردم خطر ایجاد کند.

مسئولان محلی در هلمند نیز این حادثه را با نشر خبرنامه ای تأیید کردند، اما حاضر به ارایه جزئیات بیشتر درین مورد نشدند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی نیز با نشر خبرنامه ای گفته است، که عملیات پاکسازی در ولسوالی سنگین از سه روز پیش به اینسو راه اندازی شده‌ است که در نتیجه آن تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد شده است.

در خبرنامه همچنان گفته شده است که یک هیات جهت بررسی ادعای، جان باختن و زخمی شدن غیر نظامیان درین عملیات، از سوی این وزارت گماشته شده است تا موضوع را بیشتر و بطور جدی بررسی کند و نتایج بررسی‌ها با مردم شریک سازد.

یادآوری می کنیم، که ولایت هلمند یکی از ولایت های ناامن در افغانستان است که گروه های مخالف به ویژه گروه تروریستی طالبان چندین ولسوالی این ولایت را در اختیار دارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала