راکت های سوریه می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد

© Sputnik / Vadim Savitskii /  مراجعه به بانک تصاویر راکت های بالستیک سوریه
راکت های بالستیک سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال شریقی: گنبد آهنین رژیم اسرائیل نخواهد توانست جلوی پرتاب راکت‌های سوریه را بگیرد.

جنرال رضا شریقی کارشناس مسائل نظامی اعلام کرد که راکت‌های  سوریه طی سال‌های جنگ هیچ آسیبی ندیده و می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

راکت تکتیکی توچکا - اسپوتنیک افغانستان
ترس و لرز اسرائیل از حمله راکتی سوریه

جنرال اظهار داشت که قوماندانان نظامی سوریه پیش از این تلاش کرده‌اند کشتی مجهز با راکت ‌های استراتژیک خود را در برابر تجاوزات اسرائیل در امنیت کامل نگهداری کنند و مانع دست‌اندازی مزدوران رژیم اسرائیل یعنی گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی به این راکت‌ها شوند.
این کارشناس مسائل نظامی سوریه می‌افزاید که بر اساس اطلاعات نظامی و میدانی موجود، گنبد آهنین رژیم اسرائیل نخواهد توانست جلوی پرتاب راکت‌های سوریه را بگیرد و راکت های استراتژیک سوریه قادر به هدف قرار دادن مناطق مختلف در اراضی اشغالی خواهد بود. این موضوع علاوه بر توسعه تسلیحات مرتبط با دستگاه‌های دفاع هوایی است که کیفیت آن افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث نگرانی اسرائیل شده است.

سپاه پاسدارن انقلاب ایران - اسپوتنیک افغانستان
امکان رویاروئی خطر ناک بین ایران و اسرائیل در سوریه

وی در خصوص اهداف پشت‌پرده اسرائبل از تجاوزات مکرر اخیر صورت‌گرفته ضد سوریه می‌گوید: پروژه محور واشنگتن برای از بین بردن جریان‌های پیشرو در کشورهای عربی به‌ویژه کشورهایی طراحی شده بود که احتمال داشت در آینده اسرائیل را تهدید کنند. اهداف این پروژه خرابکارانه قرار بود تمام جریان‌های ملی و قومی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی را در بر گیرد.
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل چهارشنبه گذشته هشدار داد که اگر شورای امنیت تدابیری برای جلوگیری از تجاوز مکرر اسرائیل به خاک سوریه اتخاذ نکند، سوریه برای دفاع از خود در برابر این حملات به فرودگاه بین‌المللی دمشق، با حمله تلافی‌جویانه به میدان هوائی تل‌آویو پاسخ خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала