سازمان ملل از پرداخت مصارف انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که سازمان ملل و کشورهای کمک کننده تا کنون حاضر نشدند که مصارف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور را به عهده بگیرند.

 به گزارش اسپوتنیک، در حالی که روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پایان یافته است اما کمیسیون انتخابات برای تامین بودجه انتخابات ریاست جمهوری کشور با مشکل مواجه شده است.
پیش از این دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان بودجه انتخابات‌های گذشته در این کشور را همواره تامین کرده است اما این بار سازمان ملل از تامین بودجه انتخابات ریاست جمهوری کشور سرباز زده است. 

استقبال ارگ ازتأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
استقبال ارگ از تأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات

نهادهای ناظر بر روند انتخابات بر این باورند، تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد سازمان ملل و جامعه بین‌المللی حاضر به تامین بوجه انتخابات ریاست جمهوری کشور نخواهد شد.
این در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان حدود یک ماه قبل پیش‌نویس بودجه برای انتخابات ریاست جمهوری را به نمایندگانی سازمان ملل در کابل فرستاده است.
«تلویزیون‌ یک» در گزارشی تصریح کرد که برآوردهای ابتدایی حاکی از آن است که انتخابات ریاست جمهوری بیش از 100 میلیون دالر هزینه دارد.
انتخابات ریاست جمهوری با 3 ماه تاخیر در 29 تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان برخی از مشکلات فنی در سیستم بیومتریک و فصل سرما را از عوامل تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور عنوان کرد.
گمانه‌هایی نیز وجود دارند که انتخابات ریاست جمهوری به درخواست امریکا و به دلیل مسائل مرتبط با روند گفت‌وگوهای صلح به تعویق افتاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала