شرکت نکردن شماری از باشندگان کابل در انتخابات ریاست‌جمهوری

© Photo / IEC / IECشرکت نکردن شماری از باشندگان کابل در انتخابات ریاست‌جمهوری
شرکت نکردن شماری از باشندگان کابل در انتخابات ریاست‌جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از باشندگان کابل برای رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهند رفت، این باشندگان آینده انتخابات پیشرو را شفاف ندانسته، می‌گویند نباید با رای مردم به تکرار بازی صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، با این حال نهادهای ناظر انتخاباتی، قانون شکنی، تقلب و جعل در انتخابات مجلس نمایندگان را سبب دلسردی مردم در ارتباط به روند انتخابات و رای دهی می‌دانند.
یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه می‌گوید: «باید روند انتخابات شفاف شود تا مردم به این روند اعتماد پیداه کنند».
همچنان باشندگان کابل تاکید دارند که روند دیموکراسی ومشارکت سياسی مردم در کشور به چالش‌های جدی رو به رو شده است.

چه دلیلی پشت تعویق انتخابات نهفته است؟ - اسپوتنیک افغانستان
چه دلیلی پشت تعویق انتخابات نهفته است؟

ذکریا، باشنده کابل درین مورد بیان می‌دارد: «همه‌ی جوان‌ها ره که می‌بینید تحصیل کرده اند، اما بیکار هستند چی‌کنم که رای بدهم کسی به درد ما نمی‌خورد».
از سوی هم چالش‌ها و مداخلات در امور انتخاباتی در هفده سال گذشته و ایجاد حکومت زیر نام وحدت ملی اعتماد مردم به روند انتخابات را با سوال همراه کرده است؛ باشندگان کابل می‌گویند پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باید اعتماد سازی صورت گیرد.
درهمین حال، کمیسیون انتخابات از آوردن اصلاحات لازم و بلند بردن آگاهی عامه اطمینان می‌دهد.
میرزا محمد حقپرست، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات در مورد چنین می‌گوید: «بلی این یک نیاز جدی است که میزان مشارکت مردم بالا باشد ما برنامه‌های لازم را در نظر داریم که با رهبری جدید همه چیز بهتر خواهد شد»و
این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شوند که دیر برگزار شدن انتخابات و تاخیر در اعلام آن بی باوری‌ها در میان مردم را ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала