بزرگترین مخفیگاه جنگ افزار طالبان در هلمند به دست امنیت ملی افتاد

بزرگترین مخفیگاه جنگ افزار طالبان در هلمند به دست امنیت ملی افتاد
بزرگترین مخفیگاه جنگ افزار طالبان در هلمند به دست امنیت ملی افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رياست عمومي امنيت ملی افغانستان نوشت، که نيروهاي ويژه اين رياست به بزرگ‌ترين مخفيگاه‌ها و ديپوهاي جنگ افزار گروه طالبان در ولايت هلمند حمله کرد‌ه‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آرمان، دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نوشت: این عملیات ویژه بالای 6 مخفیگاه بزرگ جنگ افزار گروه طالبان در ولسوالی دیشوی ولایت هلمند راه اندازی شده بود.

هلمند - اسپوتنیک افغانستان
حمله طالبان به یک محفل عروسی در هلمند

در خبرنامه هم‌چنان آمده است، که از این مخفیگاه‌ها و دیپوهای سلاح، طالبان 5 ولایت جنوبی کشور تمویل می‌شدند.
در ادامه این خبرنامه مده است: ریاست عمومی امنیت ملی عملیاتی را بالای قرارگاه‌ها و دیپوی مواد انفجاری مولوی سیف الله یک تن از فرماندهان برجسته گروه طالبان که مسئولیت اکمال 5 ولایت را نیز دارد، در ولسوالی دیشوی ولایت هلمند انجام داده است، در نتیجه 6 باب قرارگاه دشمن تخریب و مقداری مهمات و وسایط دشمن تخریب گردیده است.
براساس معلومات منبع در این عملیات، 55 تُن مواد انفجاری مختلف النوع، یک عراده موتر کرولای مملو از مواد انفجاری، یک عراده موترسایکل مملو از مواد انفجاری، 800 لیتر تیزاب که در ساخت مواد انفجاری از آن استفاده می‌شد، 6 عراده موتر، 3 عراده موترسایکل، 3 حلقه ماین تی وی، 2 پایه مخابره کودان و صدها فیر مرمی و مقدار زیادی تجهیزات نظامی طالبان تخریب شده است.

تا اکنون گروه طالبان دیدگاه شان را در این باره بیان نکرده است.
یادآوری می کنیم، که هلمند در جنوب افغانستان پایگاه اصلی گروه طالبان به شمار می‌رود که به‌شمول حومه‌های شهرلشگرگاه مرکز این ولایت، گروه طالبان در بیشتر بخش‌های این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند و حتا حملات در دیگر ولایت‌های جنوب را بیشتر از هلمند سازماندهی و طرح ریزی می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала