ترس امریکا از "سپر قدرتمند" روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ترس امریکا از "سپر قدرتمند" روسیه
ترس امریکا از سپر قدرتمند روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استقرار پرده آهنین روسیه در قالب سیستم دفاع هوایی اس – 400 تریومف برتری هوایی ایالات متحده را با خطر مواجه می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه امریکایی The Wall Street Journal کارشناس امریکایی، تماس گراو در مقاله‌ای نوشت، در آن مناطقی که اس — 400 روسیه مستقر می گردد، پنتاگون باید دراسترتژی نطامی خود تجدید نظر کند.
کارشناس خاطر نشان ساخت که موجودیت سیستم های دافع هوای S-400 در روسیه،,اشنگتن را از مزایای ژئوپلیتیک و توانایی آن برای انجام آزادی عمل محروم می سازد. به گفته کارشناس، روسیه با فروش این سیستم ها به کشورهای دیگر، از جمله امکانات بازدارندگی نیروهای مسلح ایالات متحده را برای این کشور ها فراهم می سازد.  

سلاح الکترومقناطیسی - اسپوتنیک افغانستان
ترس امریکا از سلاح الکترومقناطیسی روسیه

گراو یادآور می شود که پیروزی سپر دفاع هوایی قدرتمند روسیه، به مراتب بیشتر از توانایی های سیستم دفاع هوایی ایالات متحده "پاتریوت" است.
S — 400 قادر است که هواپیما های رادارگریز را کشف کند. این سیستم با امکانات ثمربخش شناسایی راداری مجهزبوده و اهداف بالقوه را به آسانی ردگیری می کند.
تا به حال ترکیه، هند و عربستان سعودی که با وجود مخالفت ها و تهدیدات S- 400 را خریداری کرده اند، و برتری های این سیستم را بطور شایسته ارزیابی کرده اند.
روزنامه نگار امریکایی به این نتیجه می رسد که S-400 می تواند سلاح مرگباری برای مقابله با عملیات غرب شود.
سیستم S-400 (Triumf) نسل جدید سیستم دافع هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده دفاع هوایی S — 300 به حساب می‌رود.
سیستم دفاع راکتی متحرک زمین به هوا S — 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، راکت های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، راکت های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала