جزئیاتی از توافق اولیه میان امریکا و طالبان در ششمین روز مذاکرات قطر

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیاتی از توافق اولیه میان امریکا و طالبان در ششمین روز مذاکرات قطر
جزئیاتی از توافق اولیه میان امریکا و طالبان در ششمین روز مذاکرات قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابعی نزدیک به گروه طالبان افغانستان از احتمال دستیابی به یک توافق اولیه میان این گروه و هیات امریکایی در جریان مذاکرات اخیر خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که ممکن است امریکا در مقابل تعهد طالبان به جلوگیری از بازگشت گروه‌های تروریستی مانند القاعده به افغانستان، روند خروج نیروهای خود را از این کشور مورد بررسی قرار دهد.
روز پنجشنبه نیز یک مقام سابق طالبان گفته بود که در حال حاضر مذاکرات این گروه با نیروهای امریکایی پیرامون دو موضوع متمرکز است: نخست خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و دوم عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به هیج کشور دیگری در منطقه. با این حال این منبع نزدیک به طالبان دستیابی به هرگونه توافقی را همچنان رد کرده و از ادامه گفتگوها خبر داده بود.
طالبان روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات این گروه با مقامات امریکایی با هدف رسیدن به توافقی برای پایان دادن به جنگ 17 ساله افغانستان در قطر انجام می‌شود و هر چند این دور از مذاکرات در اساس برای دو روز برنامه‌ریزی شده بود ولی هنوز ادامه دارد.
همچنین ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، روز پنجشنبه بدون اشاره به جزئیات مذاکرات اخیر اعلام کرد که بعدها وقتی به توافق رسیدیم در مورد جزئیات صحبت خواهیم کرد.
همزمان با دیدار و گفت وگو میان نماینده‌گان طالبان و فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان در دوحه، طالبان در رهبری هشت کمیسیون نظامی و غیرنظامی این گروه تغییراتی آورده‌اند. بربنیاد فیصله نامۀ شورای رهبری طالبان، ملاعبدالغنی برادر به حیث رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و نیز معاون ملاهبت‌الله، رهبر این گروه، تعیین شده‌است.
منابع نزدیک به طالبان، می‌گویند که این تغییرات ازبهر ایجاد یک گروه نیرومند برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح به میان آمده‌اند

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала