آتش‌بس محور پنجمین روز نشست طالبان و امریکایی‌ها

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آتش‌بس محور پنجمین روز نشست طالبان و امریکایی‌ها
آتش‌بس محور پنجمین روز نشست طالبان و امریکایی‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع می‌گویند که نماینده‌گان طالبان روی بعضی موارد با فرستاده ویژۀ امریکا به توافق رسیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع می‌گویند که در نشست روز جمعه (۵ دلو) زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان و نماینده‌گان طالبان، در بارۀ چگونگی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری آتش‌بس موقت گفت‌وگو کرده‌اند.
این دور گفت‌وگوها، روز دوشنبه (۱دلو) در دوحه آغاز شد و امروز (جمعه) نیز ادامه داشته است.
در چهارمین روز این گفت‌وگوها، آن‌چه که منابع نزدیک به طالبان تأیید کرده‌اند دو طرف روی موضوعات چون خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و تبدیل نشدن افغانستان به پناه‌گاه امن هراس‌افگنان به توافق رسیده‌ بودند.
همزمان با دیدار و گفت وگو میان نماینده‌گان طالبان و فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان در دوحه، طالبان در رهبری هشت کمیسیون نظامی و غیرنظامی این گروه تغییراتی آورده‌اند. بربنیاد فیصله نامۀ شورای رهبری طالبان که به طلوع‌نیوز رسیده، ملاعبدالغنی برادر به حیث رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و نیز معاون ملاهبت‌الله، رهبر این گروه، تعیین شده‌است.
منابع نزدیک به طالبان، می‌گویند که این تغییرات ازبهر ایجاد یک گروه نیرومند برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح به میان آمده‌اند.
ملابرادر، یکی از بنیانگذاران گروه طالبان است و پیش از مرگ ملاعمر، رهبر گروه طالبان به حیث معاون او کار می‌کرد. او در سال ۲۰۱۰ در پاکستان بازداشت شد، اما چند ماه پیش همزمان با آغاز تلاش‌های ایالات متحده برای صلح افغانستان، از بند آزاد شد.
رسانه‌های پاکستانی در آن زمان گزارش دادند که ملابرادر ازبهر تسهیل روند گفت‌وگوهای صلح به درخواست آقای خلیل‌زاد آزاد شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала