فروش یک دختر در بامیان توسط والدین معتادش

© AP Photo / Stringerفروش یک دختر در بامیان توسط والدین معتادش
فروش یک دختر در بامیان توسط والدین معتادش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فروش یک دختر در بامیان توسط والدین معتادش

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، مسئولان دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در بامیان می‌گویند، که پدر و مادر معتادی در ولسوالی ورس بامیان دختر 12 سالۀ‌شان را در  بدل 50 هزار افغانی پول نقد و یک گاو فروخته‌اند.

به گفتۀ آنان، این دختر که باشندۀ روستای سموچک است، به یک قاچاقبر مواد مخدر فروخته شده است.

مرگ غم انگیز دادخواهی در بامیان - اسپوتنیک افغانستان
مرگ غم انگیز دادخواهی در بامیان

مسئولان این ولایت می‌گویند، که خانواده‎های زیادی در مناطق پژندور، لیگان و زیر کوه لیگان ولسوالی ورس معتاد به مواد مخدر اند.  

مسئولان شبکۀ عملکرد محافظت از کودکان در بامیان می‌گویند، در بیشتر خانواده‌های معتاد کودکان قربانی اعتیاد والدین‌شان می‌شوند.

فعالان و نهادهای مدافع حقوق کودکان در بامیان از حکومت و بخش‌های عدلی و قضایی می‌خواهند تا جلو خریدوفروش و ازدواج کودکانی را بگیرند که والدین‌شان به موادمخدر معتاد اند.

در همین حال، مقام‌های محلی ولسوالی ورس می‌گویند، که گزارش‌های غیررسمی مبنی بر فروش این دختر 12 ساله را دریافت کرده‌اند و به بخش‌های امنیتی و قضایی دستور داده شده است تا این موضوع را بررسی کنند.

پیش از این نیز گزارش‌های مبنی بر خریدوفروش کودکان برای تأمین پول مواد مخدر از سویی برخی از خانواده‌ها در این ولسوالی گزارش شده بود؛ اما این گزارش‌ها به گونۀ رسمی تأیید نشده بودند.  

هرچند آمار دقیقی از والدین معتاد در بامیان وجود ندارد؛ اما مقام‌های این ولایت می‌گویند، که در مناطق مختلف ولسوالی ورس این ولایت شماری زیادی از والدین به موادمخدر معتاد اند.

یادآوری می کنیم، که در افغانستان نزدیک به 11 درصد شهروندان این کشور معتاد به مواد مخدر استند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала