وزیر خارجهٔ پاکستان: مذاکرات طالبان و امریکا موفقانه بود

CC0 / / وزیر خارجهٔ پاکستان: مذاکرات طالبان و امریکا موفقانه بود
وزیر خارجهٔ پاکستان: مذاکرات طالبان و امریکا موفقانه بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجهٔ پاکستان گفته است که مذاکرات میان طالبان افغانی و مقامات امریکایی، موفقانه سپری شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های پاکستانی، قریشی امروز یکشنبه، ۲۷ جنوری در یک نشست خبری گفته است: "ما خواستار راه حل مشکلات در افغانستان می‌باشیم. ما می‌خواهیم تجارت را دوباره آغاز کنیم". به گفته وی، رسیدن به صلح در منطقه بدون انجام مذاکرات غیر ممکن است. 

طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پایان مذاکرات شش روزه طالبان با امریکا

وزیر خارجهٔ پاکستان خاطر نشان ساخته است که با آن‌هم چالش‌هایی در روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان وجود دارند، اما پاکستان، افغانستان و ایالات متحده امریکا می‌توانند با هم به این چالش‌‎ها رسیدگی کنند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجهٔ امریکا برای صلح افغانستان نیز پس از شش روز گفت‌وگو با طالبان در دوحه می‌گوید که پیشرفت‌هایی در روند صلح افغانستان صورت گرفته‌اند.

او در تویتتر خود نوشته که گفت‌وگوها در این شش روز به مراتب موثرتر از گفت‌وگوهای پیشین بوده و پیشرفت‌‎های چشم‌‌گیر در موارد مهم صورت گرفته‌اند.
آقای خلیلزاد می‌گوید که تاکنون هیچ توافقی با طالبان صورت نگرفته است و گفت‌وگوها پس از یک وقفۀ کوتاه دوباره از سرگرفته خواهند شد: "مواردی برای گفت‌وگو باقی مانده‌اند. تا زمانی‌که روی تمامی موارد توافق صورت نگیرد، هیچ توافقی انجام نمی‌شود. این توافقات باید گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و آتش‌بس همه‌جانبه را دربر داشته باشند".

پیش از این، منابع گفته بودند که نمایندگان امریکا با طالبان در این گفت‌وگوها دربارۀ تعیین زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت وگو کرده‌اند و زلمی‌ خلیلزاد از طالبان خواسته تا با حکومت افغانستان نیز گفت وگو کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала