ایران به جنگ علیه اسرائیل علاقمند نیست

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader ایران به جنگ علیه اسرائیل علاقمند نیست
ایران به جنگ علیه اسرائیل علاقمند نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوسی مانشیروف مولف روزنامه «معاریف»، محقق تاریخ ایران و کشورهای خلیج فارس از پوهنتون هیفا، فکر میکند که باوجود اعلامیه های جنگجویانه، ایران به برخورد نظامی با اسرائیل علاقمندی ندارد.

حمله نوبتی اسرائیل بر تاسیسات لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه یکبار دیگر تهران را در وضع ناخوش آیند قرار داده است. طبق بیانات اردوی اسرائیل، فقط نیروهای ایرانی (قطعات «القدس») راکت «زمین به هوا» را به سوی خاک اسرائیل شلیک کرده اند. راکت را سیستم «گنبد آهنین» از بین برد. این دومین تلاش حمله راکتی ایران از ماه می سال گذشته بود که ناکام شده است. ضربات نو نیروی هوایی اسرائیل سلطه اردوی دفاع اسرائیل را در حریم هوایی سوریه نشان میدهد.

برای آنکه به شکل وضع خجالت بار را رفع نموده باشد، قوماندان نیروی هوایی ایران اعلام داشت که کشور او برای جنگ آماده می باشد که در جریان آن اسرائیل نابود خواهد شد و اینکه نیروهای مسلح ایران به بی صبری منتظر این لحظه می باشند. ولی ایران، مثل اسرائیل، در واقعیت امر، مطلقاً به برخورد نظامی — به اساس بسیاری علل — آماده نمی باشد. در جمله سایر علل همچنان به خاطر اینکه چنین جنگ به اسرائیل دلیل وزین واردآوردن ضربات بر تاسیسات هستوی ایران به دست میدهد که از مدتها قبل ادارات استخباراتی اسرائیل تعیین نموده اند. آنهم بعد از خروج امریکا از موافقت نامه اتمی سال 2015 که به ایران مصوونیت بین المللی تامین کرد.

برعلاوه این، اسرائیل نه تنها در حریم هوایی، بلکه در عرصه استخبارات مسلط است. حملات دقیق نیروی هوایی اسرائیل در سوریه این را نشان میدهند. جنگ همچنان، قبل از همه، به از بین رفتن رژیم بشار اسد منجر خواهد شد که تهران آن را وظیفه استراتژیک خود از سال 2001 محسوب میکند.

ایران پیوسته از مسکو در مورد امتناع از توافقات استراتژیک با اسرائیل خواهش بعمل می آورد که به اسرائیل امکان انجام حملات بر تاسیسات در سوریه فراهم می سازد. ولی جانب روسیه از این کار امتناع می ورزد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала