امرالله صالح: مذاکره در مورد قانون اساسی و استقلال افغانستان جایز نیست

© Photo / moi / moiامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون اول تیم انتخاباتی محمد اشرف غنی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان، با تاکید بر دسترسی مستقیم به مذاکرات، اطمینان داده که در مذاکرات قانون اساسی و استقلال کشور هرگز قابل مذاکره و بحث نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول تیم انتخاباتی محمد اشرف غنی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان، با تاکید بر دسترسی مستقیم به مذاکرات صلح، اطمینان داد که قانون اساسی و استقلال این کشور هرگز قابل مذاکره و بحث نیستند.
صالح در صفحه فیسبوک خویش نوشته است: «با دسترسی مستقیم و دست اول از مذاکرات، به شما اطمینان می‌دهم که ارزش‌های افغانستان شمول مانند تمامیت ارضی و خاک، حاکمیت یگانه و ملی، قانون اساسی و روندی که در محور و مدار آن می‌چرخد و استقلال کشور، هرگز قابل مذاکره و بحث نیستند.»
دور چهارم مذاکرات امریکا با گروه طالبان عصر روز شنبه هفته جاری پس از 6 روز پایان یافته و ظاهرا این نشست با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان که به منظور ارائه گزارش به اشرف غنی شب گذشته به کابل سفر کرده بود در دیدار با رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده است که وی تنها زمینه مذاکرات بین الافغانی را فراهم می کند و درباره ساختار نظام آینده افغانستان هیچ توافقی با طالبان نداشته است.
خلیلزاد ضمن ارائه معلومات به مقامات حکومت افغانستان، معلومات نادرست و شایعات نشر شده از سوی رسانه های داخلی و بین المللی در خصوص محتوا و توافقات مذاکره با طالبان در دوحه را رد کرد و گفت: در مورد ساختار نظام آینده افغانستان با طالبان هیچگونه گفتگو و بحثی صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала