گزینه های که پیش‌روی رئیس جمهور غنی قرار دارد

© Photo / ARG / ARGگزینه های که پیش‌روی رئیس جمهور غنی قرار دارد
گزینه های که پیش‌روی رئیس جمهور غنی قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور دیپلمات های غربی، رئیس جمهور این کشور اختیاری درباره اعلام آتش‌بس با طالبان ندارد و باید بین انتخابات ریاست جمهوری و روند صلح یکی را انتخاب کند.

به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات‌های غربی می‌گویند اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در شرایط دشواری است و هیچ اختیاری درباره خروج نیروها و یا تصمیم درباره اعلام آتش‌بس با طالبان ندارد.
به گزارش رویترز، انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند در روند صلح افغانستان اخلال ایجاد می‌کند و غنی قدرت این را ندارد که به جای برگزاری انتخابات از استقرار یک دولت موقت حمایت کند.
رئیس جمهور افغانستان تاکنون از گفت‌وگو درباره دولت موقت خودداری کرده است.
یک دیپلمات غربی مستقر در کابل در این باره گفت: وقت آن رسیده تا غنی بین انتخابات و روند صلح یکی را انتخاب کند.
با وجود جریان داشتن نشست‌های صلح، انتظار می‌رود درگیری‌ها در افغانستان ادامه داشته باشد و طالبان حملات خود علیه دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور ادامه دهند.
طالبان در حال حاضر حدود نیمی از خاک افغانستان را تحت کنترل دارد و غنی نیز هفته گذشته در سوئیس گفت که از زمان آغاز ریاست جمهوری وی در سال 2014 میلادی 45 هزار نیروی امنیتی کشته شدند.
سید اکبر آغا یک تن از اعضای سابق طالبان با اشاره به اینکه با وجود گفت‌وگوها امکان تشدید درگیری‌ها وجود دارد، گفت: فکر می‌کنم طالبان تا زمانی که 100 درصد مطمئن نشوند نیروهای خارجی افغانستان را ترک می‌کنند جنگ را پایان نخواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала