عملیات ویژه امریکایی ها برای نجات فرماندهان داعش در افغانستان + ویدیو

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جزئیاتی ازعملیات ویژه نیروهای امریکایی در افغانستان برای نجات فرماندهان داعشی، که به‌اسارت طالبان درآمده بودند منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خبرگزاری تسنیم" حدود دو هفته پیش خبری از عملیات نیروهای امریکایی علیه افراد طالبان و گروه تروریستی داعش در رسانه‌های افغانستان و همچنین رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد و مانند صدها خبر مشابه دیگر، بدون اهمیت پنداشته شد و به فراموشی سپرده شد.
اما این عملیات هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ابعاد ویژه‌ای را داراست.
در اوایل پائیز امسال، گزارشاتی از درگیری ها میان افراد طالبان و افراد گروه تروریستی داعش در ولسوالی «درزاب» ولایت جوزجان در شمال افغانستان منتشر شد. به‌گفته فرماندهان طالبان این عملیات نزدیک به دو ماه ادامه داشت و در آن بسیاری از افراد داعش کشته شدند.
فرماندهان طالبان در شمال افغانستان می‌گویند، عملیات آن‌ها علیه داعش و پاکسازی این مناطق از حضور آن‌ها با پیشرفت‌های زیادی همراه بود که یک‌باره دگرگون شد. امریکایی ها با انجام عملیات هوایی، مناطق حضور افراد گروه طالبان را بمباران کردند و پس از آن بالگردهای ارتش افغانستان در ولسوالی درزاب حاضر شدند و رهبران ارشد داعش را به مناطق امن منتقل کردند. 

در این عملیات دو نکته مهم وجود دارد که به آن‌ها کمتر اشاره شده و تعمداً بسیاری به‌راحتی از کنار آن عبور کرده‌اند.
فرد اصلی که در ویدئو مشاهده می‌شود «مولوی حبیب‌الرحمان» رهبر داعش در شمال افغانستان است که توسط بالگردهای ارتش افغانستان به مناطق امن در ولایت جوزجان منتقل شده است. او پس از کشته شدن «قاری حکمت‌الله» جانشین وی شد. به‌گفته طالبان هدف اصلی حمله آنها به داعش، کشتن این فرد بود اما با کشته شدن تعداد زیادی از افراد وی، امریکایی ها با بمباران استحکامات طالبان توانستند وی و برخی افرادش را نجات داده و با خود ببرند.
علاوه براین تا پیش از عملیات نیروهای امریکایی برای نجات حبیب‌الرحمان و نیروهای تحت امر وی، طالبان توانسته بودند تعدادی از فرماندهان و اعضای داعش را به‌اسارت خود درآورند و این ضعف مهمی برای آمریکایی‌ها بود زیرا آن‌ها به‌شدت نگران درز اطلاعات از طریق این افراد بودند.
با این حال طالبان تا انتها عملیات خود را علیه داعش به‌انجام رساندند و توانستند مقر فرماندهی و زندان گروه تروریستی داعش را به‌تصرف خود درآورند. 

پیشتر، ایگور زوبوف، معاون وزیر داخله روسیه اعلام کرد که شبه نظامیان گروه تروریستی داعش به گونه گسترده و توسط هلیکوپتر ها از پاکستان به کشور های آسیای مرکزی و به ویژه، به تاجیکستان منتقل می گردند. احتمال دارد که بعدا ازاین "جمعیت پناهندگان، ا برای آماده سازی تحریکات به هدف تحت فشار قراردادن روسیه استفاده صورت گیرد.

زوبوف گفت: "ما می بینیم که موجی از مهاجران از کشورهای مخصوص، به روسیه سرازیر شده اند. علی رغم این واقعیت که، بر اساس شاخص ها، این افراد سپس به عنوان مهاجران کاری، به طور قانونی ثبت نام نموده اند، اما ایدئولوژی و ایده های را که این افراد با خود به روسیه می آورند موجب نگرانی می گردد و باید مورد تواجه قرار گیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала