خلیل‌زاد جزییات مذاکرات قطر را با ارگ شریک ساخت

© Photo / M.Naderiارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، جزییات مذاکرات با طالبان در قطر را با رییس جمهور غنی شریک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، چهارمین دور از مذاکرات امریکا با گروه طالبان در قطر پایان یافت و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای گفت‌وگو با مقامات افغان به کابل بازگشته است.
خلیلزاد در نشستی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان جزئیات مذاکرات شش روزه امریکا با گروه طالبان را با رهبران حکومت وحدت ملی در میان گذاشت. 

نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان اظهار داشت: شایعات منتشر شده در رسانه‌ها درباره توافقات احتمالی دو طرف واقعیت ندارد.
وی خاطرنشان کرد که درباره مسائل داخلی افغانستان با گروه طالبان هیچ مذاکره صورت نگرفته است.
خلیلزاد تصریح کرد: ایجاد حکومت موقت و چگونگی نظام آینده افغانستان به هیچ عنوان در مذاکرات امریکا با طالبان مطرح نشد زیرا این مسئله خارج از صلاحیت من است.
وی افزود: ما همواره تلاش کردیم تا در مذاکرات با طالبان زمینه آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را فراهم کنیم.
نماینده ویژه امریکا گفت که درباره برقراری آتش‌بس با طالبان مذاکره کرده اما در این زمینه نیز پیشرفتی صورت نگرفته است.
خلیلزاد اظهار داشت: هیئت امریکایی در گفت‌وگو با طالبان تاکید کردند که تنها راه برقراری صلح پایدار در افغانستان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.
وی خاطرنشان کرد که طالبان خواستار خروج نیروهای امریکا و ناتو از افغانستان شدند اما آمریکا در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.
نماینده ویژه امریکا تاکید کرد، اگر تصمیمی درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان اتخاذ شود در زمان مناسب و در هماهنگی با دولت افغانستان صورت خواهد گرفت.
وی افزود: قرار است درباره موضوعات مطرح شده بار دیگر با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کنیم.
این در حالی است که مذاکرات امریکا با طالبان در قطر پشت درهای بسته برای شش روز ادامه یافت و اطلاعات دقیقی از مسائل مطرح شده وجود ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала