پیش بینی رئیس استخبارات ملی امریکا از اوضاع افغانستان در سال ۲۰۱۹

© AFP 2023 / Saul Loebپیش بینی رئیس استخبارات ملی امریکا از اوضاع افغانستان در سال ۲۰۱۹
پیش بینی رئیس استخبارات ملی امریکا از اوضاع افغانستان در سال ۲۰۱۹ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس استخبارات ملی امریکا میگوید که نه حکومت افغانستان و نه گروه طالبان در سال روان میلادی دستاوردهای نظامی نخواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، دن کوتس، رئیس استخبارات ایالات متحده در جریان سخرانی در جلسه کمیته استخبارات سنای امریکا گفت که انتخابات ریاست جمهوری پیشرو در افغانستان و تشدید اقدامات تهاجمی طالبان ممکن سبب افزایش تنش ها در منطقه گردد.

دن کوتس: «طبق برآوردهای ما، در صورتیکه پشتیبانی نیروهای ائتلاف در سطح فعلی باقی بماند، نه حکومت افغانستان و نه هم گروه طالبان در سال روان میلادی به دستاوردهای استراتژیک نظامی در بحران افغانستان دست پیدا نخواهند کرد.»

گفتنی است، امریکا پس از ۱۷ سال جنگ در افغانستان در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رسماً تایید کرد که این جنگ را باخته است و بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و نیاز است برای بیرون رفت از این بحران، راه‌ گفتگو در پیش گرفته شود.

چندی پیش محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در جریان سخرانی در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سویس اظهار داشت که هدف از تقرر زلمی خلیلزاد به عنوان نماینده ایالات متحده در امور صلح افغانستان، کشاندن طالبان به میز مذاکره با حکومت افغانستان میباشد. 

از سوی دیگر، زلمی خلیلزاد پس از پایان چهارمین دور مذاکرات با طالبان در قطر گفت که طالبان با حکومت افغانستان مذاکره نمیکند، زیرا به باور آنان این حکومت مشروع نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала