دزدیدن یک موتر آرد توسط طالبان

© AFP 2023 / Javed Tanveerدزدیدن یک موتر آرد توسط طالبان
دزدیدن یک موتر آرد توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان مسلح یک موتر آرد کمکی برنامه غذایی جهان (wfp) را صبح امروز از منطقه دو راهی دهله در مسیره راه برکه- نهرین ربوده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، فضل الدین مرادی ولسوال نهرین به رسانه ها گفته، طالبان مسلح یک موتر آرد کمکی پروگرام غذایی جهان (wfp) را صبح امروز از منطقه دو راهی دهله در مسیره راه برقه-نهرین را ربوده اند.
ولسوالی نهرین می‌گوید آنها از قبل در جریان فرستادن این مواد کمکی به مردم قرار داده نشده بودند، تا امنیت این موادهای کمکی را تأمین می‌کردند.
به گفته مرادی، قرار بود این محموله کمکی به خانواده های آسیب دیده از جنگ و خشک‌سالی توزیع گردد. وی همچنان افزود، هم‌زمان با این کار، افراد این گروه یک تن از نیروهای خیزش مردمی طرفدار را دولت را نیز کشته و سلاحش را با خود برده اند.
مسوولان محلی در ولسوالی برکه می‌گویند، بیش از ۹۰۰ خانواده از سوی پروگرام غذایی جهان شناسایی گردیده بودند و این موتر، اولین محموله کمکی بود که به ولسوالی برکه فرستاده می‌شد.
این درحالیست که دو سال پیش موسسه پروگرام غذایی جهان به علت به تاراج شدن بخشی از محموله های کمکی‌اش در بغلان، فعالیت هایش را در این ولایت متوقف ساخته بود و حدود چهار ماه پیش با تلاش مقام‌های بغلان این نهاد دوباره حاضر شده برنامه کمک رسانی اش را از سر بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала