انتقال نخستین محمولۀ تجارتی افغانستان از طریق بندر چابهار به هند

© Fotolia / Peter Hermes Furianانتقال نخستین محمولۀ تجارتی افغانستان از طریق بندر چابهار به هند
انتقال نخستین محمولۀ تجارتی افغانستان از طریق بندر چابهار به هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های وزارت ترانسپورت می‌گویند که قرار است نخستین محمولۀ بازرگانی افغانستان از طریق بندر چابهار ظرف یک ماه آینده به بازارهای هند ارسال گردد.

به گزارش اسپوتنیک، بندر چابهار یک بندر بارزگانی مهم منطقوی است و افغانستان می‌تواند از طریق آن به آب‌های بین المللی دست رسی پیدا کند و روابط بازرگانی اش با جهان را افزایش دهد.
مقام‌های وزارت ترانسپورت کشور می‌گویند که قرار است نخستین محمولۀ بازرگانی افغانستان از طریق بندر چابهار ظرف یک ماه آینده به بازارهای هند ارسال گردد.
این محمولۀ که شامل پنج کانتینر محصولات بازرگانی افغانستان می‌شود گام بزرگی در پیوند به افزایش بازرگانی میان کشورهای منطقه گفته شده است.
حسنی مبارک عزیزی، رییس ارتباط خارجه و قوانین وزارت ترانسپورت افغانستان گفته است که اولین محموله اقلام صادراتی از افغانستان به هند از طریق بندر چابهار در ماه آینده با استفاده از جواز کنوانسیون حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای (TIR) صورت خواهد گرفت.
این محموله شامل ماش و هر کانتینر حدود 22 تن وزن خواهد داشت.
وزارت ترانسپورت افغانستان گفته است که، این محموله به عنوان یک پروژه آزمایشی از افغانستان تا هند ارسال خواهد شد.
بندر چابهار یک بندر بارزگانی مهم منطقوی است و افغانستان می‌تواند از طریق آن به آب‌های بین المللی دست رسی پیدا کند و روابط بازرگانی اش با جهان را افزایش دهد.
در ماه می سال 2016 میلادی، رهبران هند، ایران و افغانستان توافق نامه‌یی را برای ایجاد یک راه حمل و نقل میان سه کشور با استفاده از بندر چابهار به عنوان مرکز منطقه ای برای حمل و نقل دریایی امضا کردند.
در ماه فبروری سال گذشته، ایران اعلام کرد که موافقت کرده است که برای 18 ماه ادارۀ عملیات چابهار به هند داده شود و در ماه جون، ناتین گدکاری، وزیر تجارت هند، اعلام کرد که کشورش در نظر دارد تا سال 2019 بندرچابهار را به طور کامل فعال سازد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала