چین تحریم های امریکا در ونزوئلا را نادیده می‌گیرد

© AP Photo / Andy Wongچین تحریم های امریکا در ونزوئلا را نادیده می‌گیرد
چین تحریم های امریکا در ونزوئلا را نادیده می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین بدون در نظر داشت تحریم های امریکا علیه ونزوئلا به همکاری خود با این کشور ادامه می دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، کشورش بدون در نظر داشت تحریم های امریکا علیه ونزوئلا به همکاری خود با این کشور ادامه می دهد.
به گفته وی، همکاری بر اساس برابری، منافع متقابل و توسعه مشترک ساخته خواهد شد. علاوه بر این، او خاطر نشان کرد که چین و ونزوئلا مدتها است که شرکای تجاری و اقتصادی می‌باشند.
سخنگوی وزارت خارجه چین، همچنین با تحریم های یک جانبه امریکا علیه کاراکاس مخالفت کرد.
گنگ شوانگ گفت: "تاریخ نشان داده است که مداخله خارجی با تحمیل تحریمها تنها وضعیت را پیچیده کرده و نمیتواند مشکل اصلی را حل کند".
پیش از این، در 29 جنوری، آشکار شد که واشنگتن اقدامات محدود کننده ای علیه ونزوئلا را تشدید کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده هفت میلیارد دالر دارایی شرکت دولتی نفت PDSVA را مسدود کرد.
در اکتبر سال 2016، گزارش شده بود که دو شرکت بزرگ نفتی چین، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت پتروشیمی چین، از خرید نفت ایران اجتناب کردند. به گفته تحلیل گران، این تصمیم ممکن است دو دلیل اصلی را داشته باشد: فشار ایالات متحده که تحریم های علیه ایران را تحمیل کرده بود و کاهش در قیمت نفت عربستان. قبل از این، پکن از تهران حمایت کرد و با محدودیت ها علیه این کشور مخالفت نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала