وزیر دفاع ایتالیا برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان را تأیید نمود

© AFP 2023 / MAHMUD TURKIAوزیر دفاع ایتالیا برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان تأیید نمود
وزیر دفاع ایتالیا برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان تأیید نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیرا رسانه‌های ایتالیایی اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور در نظر دارد تا در ظرف 12 ماه آینده نظامیان ایتالیایی از افغانستان را خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، الیزابتا ترنتا — وزیر دفاع ایتالیا، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی "Corriere della Sera"، تأیید کرد که در حال بررسی امکان خروج نیروهای نظامی ایتالیا از افغانستان است، اما اشاره کرد که تصمیم نهایی دراین مورد در همکاری با متحدان ناتو اتخاذ خواهد شد.
وزیر دفاع ایتالیا گفته است که پس از اخبار منتشره در خصوص پیشرفت ها در مذاکرات با طالبان، تصمیم گرفته شد تا برنامه خروج نظامیان کشورش از افغانستان مورد بررسی قرار گیرد.
وی تأکید کرد که، هنگام چنین تصمیم گیری، "اولویت های استراتژی ملی" کشورش را مد نظر خواهد گرفت. وزیر دفاع ایتالیا گفت، "من نمونه ای به شما ارائه می کنم: دیگر همکاران اتحادیه اروپا برنامه های خود را تغییر داده اند، به عنوان مثال، اسپانیا و فرانسه، حتی در پایان سال 2014 افغانستان را ترک کردند، اما حضور شان در آفریقا را حفظ نموده اند. من نمی فهمم چرا ایتالیا نمیتواند در مورد این موضوع بحث کند، در حالی که امروز منافع اصلی ما در آفریقا و مدیترانه متمرکز است." 

Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان
استولتنبرگ: هنوز صحبت بر سر خروج ناتو از افغانستان مطرح نیست

پیش ازاین یک منبع موثق در وزارت دفاع ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی خروج نظامی از افغانستان طی مدت یک سال است.
این منبع به خبرنگاران گفت که "الیزابتا ترنتا" وزیر دفاع ایتالیا درخواست کرده است تا ارتش این کشور به طور کامل نیروهای مستقر در افغانستان را طی یک بازه زمانی 12 ماهه از افغانستان خارج کند.
ایتالیا از 15 سال پیش در افغانستان نیروی نظامی مستقر کرده است و به گفته وزارت دفاع این کشور، موظف است تا 900 سرباز را به عنوان نیروهای تحت رهبری ناتو در آن کشور نگاه دارد.
این در حالی است که طالبان از مذاکره با دولت افغانستان خودداری می کند اما برای آغاز مذاکره با احزاب سیاسی این کشور اعلام آمادگی کرده است.
به نظر می‌رسد که احزاب سیاسی، آمریکا و طالبان درباره چارچوب مذاکرات صلح به توافق رسیده‌اند و می خواهند که مذاکرات صلح در قالب مذاکرات بین الافغانی برگزار شود.
اما دولت افغانستان حاضر نیست به عنوان یکی از طرف‌ها در کنار سایر نیروهای سیاسی با طالبان وارد مذاکره شود بلکه می‌خواهد طرف اصلی مذاکرات صلح با طالبان و تصمیم گیرنده نهایی باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала