پاکستان خواهان همکاری نزدیک با روسیه است

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر پاکستان خواهان همکاری نزدیک با روسیه است
پاکستان خواهان همکاری نزدیک با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف: شرکای پاکستانی ما قصد خود را یکبار دیگر برای همکاری دوجانبه با روسیه و مسأله حل و فصل افغانستان ابرازکردند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهور ولادیمیر پوتین به افغانستان و مدیر بخش دومی آسیایی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که شرکای پاکستانی ما قصد خود را یکبار دیگر برای همکاری دوجانبه با روسیه و مسأله حل و فصل افغانستان ابرازکردند.
وی گفت: "ما از مشورت هایی که انجام شد بسیار خوشحال شدیم، این مشورت ها آموزنده بودند".
به گفته کابلوف، در این نشست درباره تعدادی از رویدادهایی که به افغانستان مربوط است، مورد بحث قرار گرفت.
وی افزود: "در این گفتگوها موضوع مذاکرات هیئت امریکایی با نمایندگان جنبش طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) در دوحه نیز مورد بحث قرار گرفت. پاکستانی ها، مانند ما، به طور کامل نمی دانند که در مذاکرات امریکایی ها با طالبان چه تصمیم گرفته شد، چرا که ما فقط نظرات ناقص را که زلمی خلیل زاد اظهار کرده، چیز های را شنیده ایم که امکان تصور کلی را برای ما فراهم نمی کنند.
کابلوف همچنان گفت: "ما قصد داریم نقش سازنده ای را در جهت تسهیل روند آشتی ملی در افغانستان و پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور بازی کنیم".
کابلوف در خاتمه گفت که روسیه و پاکستان هم در تلاش آمریکایی ها برای دستیابی به توافق با طالبان، از جمله در مورد خروج نیروهای خارجی از این کشور همکاری می کنند. این یک قدم مثبت برای دست یابی به صلح در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала