سپاسگزاری عطا محمد نور از زحمات قابل قدر خلیلزاد در روند صلح

© Sputnikعطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت ملی اسلامی افغانستان
عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت ملی اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان شب گذشته با عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت در مورد روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت، در دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان روی صلح فراگیر و همه شمول در کشور تاکید کرده است.
عطامحمد نور دراین دیدار همچنین، از حکومت خواسته است که به صراحت از روند صلح حمایت کند.
او ضمن سپاسگزاری از زحمات قابل قدر دکتر خلیل‌زاد و‌ حمایت از پروسه‌ صلح، صلح را نیاز جدی مردم افغانستان خواند ‌و تصریح کرد که در این روند باید همه‌‌ طرف‌های سیاسی بشمول حکومت حضور داشته باشند. 

تصریح کرد که در این روند باید همه‌‌ی طرف های سیاسی بشمول حکومت حضور داشته باشند و ضمن گفتگو و مشوره با کشور های همسایه و‌منطقه و دخیل ساختن این كشور ها در پروسه، منافع هیچ‌ مملکتی در آوردن صلح، صدمه نبیند.

در این دیدار آقای نور به شکل گیری یک اجماع بزرگ احزاب و شخصیت‌های سیاسی در کنار حکومت افغانستان اشاره کرده و گفته که آنها (احزاب) بصورت مستقیم با طالبان در مورد پروسه صلح صحبت و گفتگو کنند.
این در حالیست که، روز گذشته رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به گفتگوهای صلح رئیس جمهور ابراز داشت که اشرف غنی باید از برخوردهای توام با عصبانیت جلوگیری کند.
پس از پایان نشست قطر و سفر زلمی خلیل زاد به کابل، رییس جمهور غنی، به روز دوشنبه (8 دلو) در پیامی به مردم افغانستان گفت: "ما صلح با تدبیر می‌خواهیم و نباید تجربه داکتر نجیب الله دوباره تکرار شود."
آقای غنی افزود: "ما به خاطر به صلح با تدبیر تاکید می‌کنیم که از تجربه داکتر نجیب الله آگاهی کامل داریم ما همه می‌دانیم که به او چگونه فریب داده شد، سازمان ملل به وی تضمین تامین صلح را داد اما متاسفانه به فاجعه انجامید".
رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی از حکومت خواست که در روند موفقیت صلح، طفره نرود و‌ بصورت صریح ازین روند حمایت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала