استخبارات امریکا: پاکستان در روند صلح صادق نیست

© AFP 2023 / MARK RALSTONاستخبارات امریکا: پاکستان در روند صلح صادق نیست
استخبارات امریکا:  پاکستان در روند صلح صادق نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان "سیا" ضمن ابراز نگرانی از ادامه حمایت طالبان از سوی پاکستان گفته است که اسلام آباد از این کارش دست بردار نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" رییس اداره سازمان استخبارات امریکا "سیا"به تازگی گفته است که هیچ کدام از طرف‌های درگیر در افغانستان نمی‌توانند از طریق جنگ پیروز شوند.

دان کوتز رییس اداره استخبارات امریکا روز گذشته در مجلس سنای این کشور در مورد تهدیدات احتمالی که از افغانستان متوجه امریکاست معلومات داده است.

آقای کوتز گفته است که براساس ارزیابی اداره استخباراتی امریکا، طرف‌های درگیری در افغانستان هیچ کدام نمی‌توانند از طریق جنگ پیروز شوند.

به گفته او، پاکستان هنوز هم در افغانستان و منطقه کشمیر هند از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت کرده و اینگونه جنگ را به پیش می‌برد و هیچ تغییری در راهبرد این کشور به وجود نیامده است.

او هشدار داده است که به همین دلیل احتمالاً جنگ در افغانستان و کشمیر وسیع تر شود.

رییس استخبارات امریکا تاکید کرده است که از حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی جلوگیری شود و مشکل جاری در افغانستان از راه سیاسی حل گردد.

این در حالی است که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان به تازگی با نمایندگان گروه طالبان در قطر دیدار کرده و در این دیدار به برخی توافقاتی از جمله خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با القاعده رسیده است تا پس از توافق صلح با طالبان افغانستان بار دیگر تهدیدی برای امریکا نباشد.

مقام‌های نظامی پاکستان ادعا کرده اند که آنان طالبان را برای مذاکره با امریکا حاضر کرده است.

پیش از این مقام‌های پاکستانی در سه دور سفر آقای خلیل‌زاد به این کشور وعده داده اند که در روند صلح افغانستان همکاری می‌کنند؛ اما از اظهارات اداره استخباراتی امریکا چنین بر می آید که پاکستان اینبارهم همانند گذشته در روند صلح افغانستان صادق نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала