مادورو: ترامپ دستور ترور من را صادر کرده

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مادورو: ترامپ دستور ترور مرا صادر کرده
مادورو: ترامپ دستور ترور مرا صادر کرده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ونزوئلا ابراز داشت که ، دونالد ترامپ به دولت کلمبیا و گروه‌های مافیایی این کشور دستور داده که وی را ترور کنند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک "اظهار داشت: «هیچ شکی نیست که ترامپ دستور قتل من را صادر کرده و به دولت کلمبیا و مافیای این کشور گفته است که من را بکشند. اگر روزی اتفاقی برای من رخ دهد، دونالد ترامپ و ایوان دوکه رئیس‌جمهور کلمبیا مسئول آن خواهند بود».
مادورو گفت: مرگ و زندگی در دست خداوند است و افزود که سرویس اطلاعاتی و همچنین مردم ونزوئلا از وی محافظت می کنند. وی خاطر نشان ساخت که وی پیش ازاین نیز مورد حمله قرار گرفته است. این اتفاق در تاریخ 4 اگست سال گذشته در مراسم افتتاحیه جشن 81 سالگرد ایجاد گارد ملی بولیواری رخ داد. 

هشدار مادورو به ترامپ: از سر ونزوئلا دست بردار - اسپوتنیک افغانستان
هشدار مادورو به ترامپ: از سر ونزوئلا دست بردار + ویدئو

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: دونالد ترامپ و سایر مقامات امریکایی به‌شدت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت می‌کنند. آنها به‌حدی در براندازی دولت قانونی ونزوئلا جدی هستند که اخیراً «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده است هر کسی که بخواهد با آنچه وی موج دموکراسی‌خواهی در ونزوئلا خواند مخالفت کند و به گوایدو آسیب برساند، باید منتظر پیامدهای سختی باشد.

در تاریخ دهم جنوری سال جاری نیکلاس مادوروپس از برگزاری یک انتخابات زود هنگام، مجددا مقام رهبری را به عهده گرفت.
مادورو در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام، گفت: ما ضرب‌الاجل‌ها از سوی هیچکس را قبول نمی‌کنیم و در برابر باج‌خواهی تسلیم نخواهیم شد.
این در حالی است که روز چهارشنبه (23 جنوری) تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شدت گرفت. خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور در جریان این تظاهرات خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала