آیا کرزی روی تشکیل حکومت موقت کار می‌کند؟

© Sputnik / J. Kargyarآیا کرزی روی تشکیل حکومت موقت کار می‌کند؟
آیا کرزی روی تشکیل حکومت موقت کار می‌کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ بعضی منابع، رییس‌جمهور پیشین افغانستان با جمعی از نزدیکان و اعضای خانواده‌اش روی فارمت حکومت موقت و انتقالی در افغانستان کار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع به "کشور نیوز" گفته است که حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان از چندی بدین‌سو با همکاران نزدیکش روی تشکیل حکومت موقت کار دارد.

این منبع که نخواسته نامش افشا شود گفته است که رییس‌جمهور پیشین با جمعی از سیاسیون به شمول اعضای سابق طالبان دربارۀ حکومت موقت رأی زنی کرده است.

احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
احمد ضيا مسعود: ایجاد حکومت موقت راهی برای مشاركت سیاسی گروه‌های جنگی

منبع گفته است که حکمت کرزی، معین سیاسی پیشین وزارت خارجه و از اعضای خانوادۀ حامد کرزی، در تماس نزدیک با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ خاص امریکا در امور صلح افغانستان روی ساختار و چارچوپ نظام آینده کار دارد.

به گفتۀ او، کرزی بدین‌ باور است که انتخابات تحت شرایط فعلی نتیجه نمی‌دهد و به منظور ادغام طالبان به پروسۀ سیاسی و موفقیت روند صلح، باید گزینه‎‌های دیگر را روی دست گرفت.

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی دیروز در نشست جوانان و صلح در خیمۀ لویه جرگه با تأکید بر برگزاری انتخابات و انتقال سیاسی از طریق روند مردم‌سالاری گفت که انحصار پروسۀ صلح توسط یک اقلیت نتیجه نخواهد داد.

این در حالیست که اعضای گروه طالبان می‌گویند‌ که حاضر نیستند با حکومت کنونی افغانستان روی میز مذاکره بنشینند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده امریکا به نقل از طالبان گفته است که این گروه حاضر به مذاکره با حکومت کنونی نیستند، زیرا اشرف غنی یکی از نامزدان انتخابات آینده است و مذاکرات صلح به معنی امتیازبخشیدن به وی خواهد بود.

قابل ذکر است که پیش از این، احمد ضیا مسعود، معاون اول رییس‌جمهور کرزی در زمان ریاست جمهوری وی نیز از مفکورهٔ ایجاد حکومت موقت استقبال کرده، آنرا راهی برای مشارکت سیاسی گروه‌های مخالف خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала