موافقت چین به کاهش امتیازات بازرگانی در برابر امریکا

© AFP 2023 / Wang Zhaoموافقت چین به کاهش امتیازات بازرگانی در برابر امریکا
موافقت چین به کاهش امتیازات بازرگانی در برابر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در آخرین دور مذاکراتش با ایالات متحده امریکا موافقت کرد، که عدم تعادل در بازرگانی متقابل را کاهش دهد.
موافقت چین به خرید گاز و نفت از امریکا - اسپوتنیک افغانستان
موافقت چین به خرید گاز و نفت از امریکا

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین نوشت: چین در آخرین دور مذاکرات با ایالات متحده موافقت کرده است، که عدم تعادل در بازرگانی متقابل را کاهش دهد.

همچنین پکن آماده است تا به طور جدی واردات محصولات کشاورزی و انرژی از امریكا را افزایش دهد.

در این بیانیه آمده است:- "احزاب مذاکرات صادقانه، مباحثه و کارآمد را برگزار کردند."

موضوعات اصلی مذاکرات، عدم تعادل بازرگانی، مشکلات نگهداری از حقوق مالکیت معنوی، موانع غیر تعرفه ای بود. همچنین، نمایندگان ایالات متحده و چین برنامه های بیشتر مذاکرات را روشن کردند.

در همین حال، دونالد ترامپ تهدید کرد، که اگر دوطرف تا پیش از ماه مارچ وارد معامله نشوند، تعرفه های جدید را معرفی خواهد کرد.

جنگ بازرگانی میان واشنگتن و پکن

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه جولای سال گذشته با افزایش تعرفه بر کالاهای چینی جنگ تجاری را آغاز کرد و از شرکت‌های فن آوری جهان خواست تا با تحریم‌ چین را زیر فشار قرار دهند.

بعد از گذشت شش ماه جنگ تجاری، سرانجام روسای جمهوری دو کشور چین و آمریکا در اول دسامبر در حاشیه نشست جی-20 برای تعلیق 90 روزه جنگ تجاری توافق کردند و مذاکرات تجاری آغاز شد.

با این حال، شی جین پینگ رئیس جمهور چین وعده داده است، که وضعیت عدم تعادل بازرگانی را اصلاح و آغاز به خرید کالاهای قابل توجهی در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها از امریکا کند.

دونالد ترامپ هم به نوبه خود موافقت کرد، که اگر دو طرف درباره طیف مشخصی از مسایل در ظرف 90 روز به توافق برسند، او از 1 جنوری سال روان از 10 تا 25 درصد واردات کالاهای چینایی را با حجم وارداتی 200 میلیارد دالر در سال افزایش دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала