امریکا خواستار روابط «عالی» با روسیه است

© Fotolia / KLimAx Fotoامریکا خواستار روابط «عالی» با روسیه است
امریکا خواستار روابط «عالی» با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا میگوید که واشنگتن قصد دارد با مسکو «روابط عالی» برقرار نماید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اظهار داشت که میخواهد با روسیه روابط عالی داشته باشد، اما این کار پس از توافق دوجانبه بین مسکو و واشنگتن در مورد کنترول تسلیحات اتفاق خواهد شد.

ترامپ: «برای اینکه کنترول تسلیحات پاسخگو امنیت ملی همه طرفها باشد، همه باید با حسن نیت به تعهدات خود عمل کنند.»

وی تاکید کرد که ایالات متحده آماده است همکاری با روسیه در عرصه کنترول تسلیحات و شاید «برای نخستین بار روابط عالی سیاسی، اقتصادی، تجارتی و نظامی برقرار نماید و این برای روسیه و ایالات متحده و همچنین برای تمام جهان فوق العاده خواهد بود.»

این اظهارات در حالی مطرح میشود که امروز (جمعه، ۱ فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف و روند خروج از پیمان متذکره را آغاز نموده است.

در عین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن اینکه روسیه را بار دیگر به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد، گفت که اقدامات روسیه میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.

به باور وی، روسیه عمداً این کار را انجام میدهد تا مانع بهبود روابط دوجانبه بین واشگتن و مسکو شود.

یادآوری میکنیم، ۲۰ اکتوبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала