حمایت ایران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان

© Fotolia / Curioso Photographyحمایت ایران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان
حمایت ایران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه 'گروه بین المللی تماس' در مورد افغانستان، از روند صلح با هدایت دولت افغانستان حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "ایرنا" رسول اسلامی" نماینده ایران در نشست "گروه بین المللی تماس" درباره افغانستان که در وزارت خارجه انگلیس برگزار شد، تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان با هدایت دولت این کشور حمایت می کند.
رسول اسلامی" شد با اشاره به محوریت نقش دولت افغانستان در تلاش‌های صلح، بر لزوم مشارکت دولت و جناح‌های مختلف سیاسی و نیز ایفای نقش مؤثر کشورهای همسایه افغانستان در این روند تأکید کرد‌‌‌.
نماینده ایران در نشست "گروه بین المللی تماس" درباره افغانستان با تاکید بر اینکه رویکرد نظامی در افغانستان نتوانسته برای این کشور صلح و امنیت بیاورد، تصریح کرد اعلام جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان گامی عاقلانه در جهت فراهم کردن زمینه آغاز مذاکرات صلح در این کشور خواهد بود. 

کنفرانس بین الافغانی - افغانها را نزدیک میسازد - اسپوتنیک افغانستان
کنفرانس بین الافغانی - افغانها را نزدیک میسازد

وی همچنین بر لزوم برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در موعد تعیین‌شده تأکید کرد.
نشست "گروه بین المللی تماس" درباره افغانستان روز پنجشنبه، با شرکت نمایندگان بیش از 50 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز حضور شماری از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در لندن برگزار شد.
در این نشست که ریاست مشترک آن را "ادریس زمان" معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان و "مارکوس پوتزل" Markus Potzel نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان بر عهده داشتند، شرکت‌کنندگان، اوضاع سیاسی — امنیتی افغانستان، روند صلح در این کشور، انتخابات اخیر پارلمانی، انتخابات آتی ریاست جمهوری‌، خطر داعش و تروریسم در افغانستان و منطقه و نیز مساله مواد مخدر و همکاری‌های اقتصادی با افغانستان را بررسی کردند.
شایان‌ذکر است هفته گذشته بعد از شش روز مذاکره نماینده دولت آمریکا با نمایندگان طالبان اخبار تائید نشده‌ای مبنی بر توافق طرفین در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، برقراری آتش‌بس و نیز تضمین طالبان در مورد عدم تهدید آمریکا و سایر کشورها از سوی گروه‌های تروریستی منتشر شد اما دولت افغانستان به‌عنوان مرجع رسمی و پیش برنده مذاکرات صلح تاکنون در مورد صحت‌وسقم این اخبار اظهارنظری نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала