تا 3 هفته دیگر چگونگی خروج سربازان امریکایی از افغانستان نهایی خواهد شد

CC0 / / تا 3 هفته دیگر چگونگی خروج سربازان امریکایی از افغانستان نهایی خواهد شد
تا 3 هفته دیگر چگونگی خروج سربازان امریکایی از افغانستان نهایی خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به گروه طالبان می‌گویند، تا بیش از 3 هفته دیگر چگونگی خروج نظامیان امریکایی از افغانستان نهایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، منابع نزدیک به گروه طالبان می‌گویند، کمیسیون مشترک نماینده‌گان امریکا و طالبان در جریان هفته‌ روان، کار روی ایجاد میکانیزم خروج نظامیان امریکایی واین‌که طالبان تهدیدی به امریکا نیستند را آغاز خواهند کرد.
نظر محمد مطمئن، یک‌تن فعال سیاسی در این مورد می‌گوید: «کمیسیون مشترک روی دو مسایل اساسی، خروج نظامیان امریکایی و این که طالبان در آینده دیگر تهدید به امریکا نیستند بحث تخنیکی می‌شود، و در کنار این موارد فرعی نیز بحث خواهد شد».
به گفته این منابع کار این کمیسیون‌ها تا 25‌ام ماه فبرروی نهایی خواهد شد.
حسن حقیار، فعال سیاسی دیگر در ارتباط به این مورد اظهار می‌دارد: «به‌خاطر توافق‌های که در نشست‌های قبلی صورت گرفته است این کمیسیون‌ها کار می‌کنند که کی تضمین باشد و بخاطر نشست‌های آینده کمیسیون کار خود را پیش می‌برد و در بیست و پنجم فبروری نهایی خواهد شد».

ترامپ: سالانه 50 میلیارد دالر  را در افغانستان مصرف کرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: سالانه 50 میلیارد دالر را در افغانستان مصرف کرده ایم

در همین حال، حکومت هشدار می‌دهد که خروج زود هنگام نیروهای امریکایی از افغانستان، سبب افزایش خشونت‌ها و ثباتی در کشور خواهد شد.
از سویی هم، محمد عمر داوودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیون خارجی از پیامدهای زود هنگام خروج نظامیان امریکایی از افغانستان هشدار داده و گفته است که این کار ناامنی ها در کشور را بیشتر خواهد ساخت.
اما وزارت امور خارجه تاکید می‌ورزد که، تلاش‌های امریکا با دولت هماهنگ است.
صبغت الله احمدی، سخنگوی این وزارت خارجه گفت: «جای نگرانی نیست، تلاش های که امریکا با طالبان انجام میدهد با دولت هماهنگ است».
با این حال نگرانی‌های حکومت افغانستان در حالی مطرح می‌شوند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واپسین تویت خود گفته است که امریکا سالانه 50 میلیارد دالر در جنگ افغانستان هزینه می‌کند و اگر توافقی صلح با طالبان به دست آید، نیروهای امریکایی را از این کشور بیرون خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала