نهایی شدن مرحله ابتدایی رسیدگی به شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل

© Sputnik / JAKنهایی شدن مرحله ابتدایی رسیدگی به شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل
نهایی شدن مرحله ابتدایی رسیدگی به شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرحله ابتدایی رسیدگی به شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل توسط کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، علیرضا روحانی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: رسیدگی های ابتدایی شکایت های انتخابات مجلس نمایندگان کابل در مراحل نهایی رسیده است و پس از آنکه فیصله های ابتدایی اعلان شد، مراحل رسیدگی های نهایی می‌رسد.

عبدالبدیع صیاد، رئیس‌ کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی کابل پس از بار ها بازشماری + اسامی و عکس

روحانی افزود، که مرحله نهایی رسیدگی به شکایات انتخاباتی دو تا سه هفته دیگر زمان نیاز دارد.
براساس آمار کمیسیون شکایات انتخاباتی، یک هزار شکایت از سوی نامزدان معترض کابل و حوزه کوچی ها در این کمیسیون ثبت شده است.
پیش از این، آرای انتخابات ولایت کابل یک بار از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به دلیل آنچه تقلب‌های گسترده در روز انتخابات و در روند بازشماری آرا خوانده می‌شد، باطل اعلام شد اما پس از آن در توافق با کمیسیون مستقل انتخابات دوباره معتبر شناخته شد.
نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان کابل پس از سه ماه تاخیر، حدود 16 روز پیش اعلان شد. نامزدان معترض نتایج این انتخابات را نپذیرفته و مدعی هستند که نامزدان را رای مردم نه بلکه پول تعیین کرده است.
یادآوری می کنیم، که انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۸ و ۲۹ میزان امسال در ۳۲ ولایت برگزار شد. انتخابات پارلمانی در ولایت کندهار به دلایل امنیتی با یک هفته تاخیر برگزار شد و انتخابات در ولایت غزنی به دلیل اختلافات گسترده روی چگونگی توزیع کرسی‌ها تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر افتاده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала