ثروتمندترین فرد در تاریخ بشریت کیست؟

© Flickr / Iain WatsonStriking it Rich! $300,000 Spanish Gold Coin Found in Child’s Toy Collection
Striking it Rich! $300,000 Spanish Gold Coin Found in Child’s Toy Collection - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در طی یک تحقیق جدید، معلوم نمودند که ثروتمندترین فرد تاریخ یک مسلمان آفریقایی بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Live Science دانشمندان در طی تحقیقات جدید شان نتیجه گیری نمودند که، منسا موسی، پادشاه آفریقای غربی، ثروتمندترین مرد زمین بود که حدود 30 سال در نیمه اول قرن نهم میلادی، در دوران حکومت قرون وسطی در مالی فرمانروایی کرد.  

تصویر مانسا موسی با تکه‌ای زر در دست بر روی اطلس کاتالان که در گالری دانشگاه شمال غرب امریکا ایالت (ایلینوی) به نمایش گذاشته شده است، جزیره مالورکا سال 1375 میلادی را نشان می دهد که در حال حاضر بخشی از اسپانیا.
به گفته تنظیم کنندگان این نمایشگاه، موسا به طور کامل معادن طلای منطقه را کنترل می کرد و طلای این معدن پاک ترین و محبوب ترین طلای بازار شمرده می شد.
ماناسا موسی، پادشاه مالی اغلب به عنوان ثروتمند ترین شخص تاریخ شناخته می شود. طبق گفته ریچارد اسمیت، استاد ریاست دانشکده Ferrum، پادشاهی غرب آفریقا، احتمالا بزرگترین تولید کننده طلا در جهان بود، در زمانی که تقاضای طلا به شدت بالا بود.
هیچ راهی برای اینکه تعیین شود، مانسا کانکان موسیٰ چقدر ثروتمند بود، وجود ندارد. در شرایط آنزمان واقعا هیچ راهی برای قرار دادن شماره دقیق در ثروت او وجود ندارد.
مانسا موسی به احتمال میان سال‌های 1270 تا 1280 میلادی زاده شده‌ است. وی امپراتوری مالی را که در باختر آفریقا جای دارد به دارا ترین و بزرگترین سرزمین این قاره تبدیل نمود. در دوران حکومت او امپراتوری مالی بزرگترین تولید کننده طلا بود. در این زمان تقاضا برای طلا در جهان به شکل خارق‌العاده‌ای افزایش یافته بود. به نوشته مجله تایم مانسا موسی ثروتمندترین انسان در تمام تاریخ است.
او در چهاردهمین سال پادشاهیش به مکه رفت، و با این سفر ثروت مالی را به رخ جهان کشاند. او این سفر را از پایتختش نیانی آغاز نمود.
گشاده دستی موسی در سفر حج ناخواسته موجب ویرانی اقتصادی مناطقی شد، که کاروان وی از آنها عبور میکرد. در شهرهای قاهره، مکه، و مدینه سرازیر شدن ناگهانی مقادیر زیاد طلا باعث تنزل ارزش این فلز برای چند دهه بعدی شد، و قیمت اجناس و ابزار دچار تورم شدیدی گشت.
موسی از خود تعداد بیشماری مسجد، کتابخانه، مدرسه، دانشگاه و ساختمان‌های مجلل به جا گذاشت که برخی همچنان تا امروز پابرجا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала