سفارت روسیه: دعوت‌نامهٔ نشست مسکو، ساختگی و جعلی است

CC BY-SA 3.0 / Embassy of Russia in Kabul / سفارت روسیه: دعوت‌نامهٔ نشست مسکو، ساختگی و جعلی است
سفارت روسیه: دعوت‌نامهٔ نشست مسکو، ساختگی و جعلی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در کابل می‌گوید که تصویر دعوت‌نامۀ نشر شده در شبکه های مجازی در مورد نشست مسکو، ساختگی و جعلی است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در کابل می‌گوید که تصاویر دعوت‌نامۀ نشر شده در شبکه های مجازی در مورد نشست مسکو، ساختگی و جعلی می‌باشد.
ما در شبکه های مجازی به دعوت‌نامه جعلی توجه کردیم که در آن آمده است قرار است: قرار است روز سه شنبه مورخ 5 فبروری سال 2019 میلادی در رابطه به صلح افغانستان نشست دوم در مسکو با اشتراک و میزبانی مذاکره کنندها و نمایندگان ارشد دفتر سیاسی طالب‌ها با حضور نمایندگان و دیپلوماتان جمهوری فدراتیف روسیه، پاکستان، ایران و ترکیه برگزار گردد. بنابراین اکثریت رهبران مجاهدین و سیاسی همسو با سیاست های صلح طالبانه روسیه دعوت به عمل می‌آید.
سفارت روسیه در گفت: در این راستا ما اطلاع می‌دهیم که هفتۀ آینده در مسکو نشست بین‌الافغانی قرار است برگزار شود. سازماندگان این نشست اتحادیه افغان‌های مقیم روسیه استند و نشست که قرار است در مسکو برگزار شود نشست بین‌الافغانی است و ما رسماً اعلام می‌کنیم که در این نشست هیچ نمایندۀ از روسیه و یا کشورهای خارجی دیگر شرکت نخواهند کرد.

© Photoدعوت‌نامه جعلی در مورد نشست مسکو
دعوت‌نامه جعلی در مورد نشست مسکو  - اسپوتنیک افغانستان
دعوت‌نامه جعلی در مورد نشست مسکو

پیش از این، اتحادیه افغانهای مقیم روسیه با نشر خبرنامه ای اظهار داشت که کنفرانس صلح افغانستان که قرار است در اوایل فبروری در مسکو برگزار شود، باید زمینه نزدیک شدن جناح های درگیر در این کشور را مهیا سازد.
در خبرنامه آمده است: «ما امیدوار هستیم که کنفرانس آزاد بین الافغانی سبب درک بیشتر افغان ها گردد، و بتواند جناح های درگیر در افغانستان را نزدیک بسازد. ما به آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد بی تفاوت نیستیم. ما می‌توانیم به جستجوی راه هایی برای دستیابی به صلح در میهن مان کمک کنیم، بنابراین باور داریم که زمان آن فرا رسیده است تا یک گفتگوی گسترده بین الافغانی را برگزار کنیم».
قبل از این رئیس اتحادیه افغانهای مقیم روسیه به خبرنگاران گفته بود که قرار است به تاریخ 5-6 فبروری در مسکو یک نشست بزرگ چهره‌های تاثیرگذار جامعه افغانی درمورد صلح افغانستان برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала