اخلالگران نشست بین الافغانی مسکو نیز وجود دارد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست
همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: نیروهای متعهد به اختلال در جلسه بین الافغانی مسکو نیز وجود دارد.

به گزراش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام نموده است که نیروهای متعهد به اختلال نشست بین الافغانی در مسکو پیام های جعلی را در مورد این نشست منتشر می کنند.

پیش‌نویس ایجاد توافقنامه صلح با طالبان تهیه شده است - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌نویس ایجاد توافقنامه صلح با طالبان تهیه شده است

دفتر مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه میگوید، نیروهای هم است که با گسترش دعوت های تقلبی در اینترنت تلاش می ورزند تا از برگزاری این رویداد مهم جلوگیری کنند. علاوه بر این، استدلال می شود که "تحت پوشش" نشست بین الافغانی که علنی برگزار خواهد شد، کنفرانس دوم مشورتی مسکو در امور افغانستان دایر میشود، که در آن، همانطور که شما می دانید، نمایندگان رسمی کشورهای منطقه شرکت ورزیده بودند. ما با تمام مسئولیت اعلام می کنیم که این فریب ها هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند».
وزارت خارجه تأئید کرد که رهبران معتبر احزاب سیاسی افغانستان و نمایندگان جنبش طالبان در این نشست شرکت خواهند کرد.
همانطور یاد آور گردیده است، هدف از این نشست آن است که برگزارکنندگان "تشکیل یک مبنای گسترده میان افغانستان را برای راه اندازی روند صلح در افغانستان و ساختن ساختارهای اصلی سیاسی که منافع همه اقشار عمومی این کشور را تشکیل می دهند" را می خواهند.

کنایه خلیل زاد به اشرف غنی درباره توافق صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
کنایه خلیل زاد به اشرف غنی درباره توافق صلح با طالبان

وزارت امور خارجه روسیه گفت: "روسیه از این ابتکار جامعه مدنی جمهوری اسلامی افغانستان استقبال می کند و معتقد است که برقراری ارتباط مستقیم بین خود افغان ها می تواند به گفت و گو سیاسی در داخل افغانستان منجر شود و راهی برای بیرون رفت از بحران فعلی پیدا گردد."
اختر محمد صافی، نماینده جامعه افغان در فدراسیون روسیه، که این کنفرانس را آغاز کرد، گفت که کنفرانس سیاستمداران افغان در مورد حل و فصل این کشور در تاریخ 5-6 فوری در مسکو برگزار خواهد شد. علاوه بر نمایندگانی از روسیه و سیاستمداران و فعالان از افغانستان، نمایندگان کشورهای غربی از ایران، پاکستان، کشورهای مستقل مشترک المنافع و احتمالا اروپا نیز حضور خواهند داشت. نمایندگان جنبش طالبان، و همچنین نمایندگان از سیاستمداران و افسران افغانی که به رهبری حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان هستند، در این گفتگو شرکت خواهند کرد.
آژانس اسپوتنیک پیش از این تصریح کرد که این کنفرانس توسط اتحادیه افغان ها در روسیه برگزار می شود و این ادامه کنفرانس قبلی مسکو در حل بحران افغانستان نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала